تسهیل شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه کشورمان

خبرگزاری پانا :مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اتصال از طریق شرکت های سپرده گذاری (CSD ها) را کارآترین روش برای ارتباط بین المللی بورس ها اعلام کرد و گفت : شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه کشورمان تسهیل خواهد شد.

کد مطلب: ۳۵۰۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا حامد سلطانی نژاد با تشریح مزیت های بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاران خارجی گفت : بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاران خارجی، بازاری نوپا محسوب می شود که به طور حتم با تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی به این بازار می توان نقدینگی و منابع مالی جدیدی را جذب کرد.
وی به تشکیل کمیته سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه خبر داد و گفت : بدون تردید با اصلاح برخی مقررات ، رفع تحریم های بین المللی و راه اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات ، شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه کشورمان تسهیل خواهد شد.
مدیرعامل سمات ادامه داد : پیچیده ترین موضوع در اتصال بورس ها ، مسئله تراکنش های پولی و ثبت مالیکت اوراق بهادار است و با اتصال شرکت های سپرده گذاری به یکدیگر، بسیاری از این گونه مشکلات برطرف می شود.
وی خاطر نشان کرد : شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز درحال فراهم کردن بسترها و زیر ساخت های لازم برای ارتباط با سایر بورس هاست تا شرایط بین المللی شدن بازار سرمایه ایران را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار