اكنون می توانیم بگوییم مدرسه (ایران مهر) را ما ساخته ایم

خبرگزاری پانا: اختتامیه پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه 11برگزار شد.

کد مطلب: ۳۴۸۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، در پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه یازده مدیران مدارس ، معلمان و مجموعه فرهنگیان منطقه معرف و حامی طرحی بودند با نام« به جای ترقه بازی مدرسه سازی » در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

این طرح با یک رویکرد فرهنگی در جهت ایجاد همدلی و وحدت میان فرهنگیان و دانش آموزان منطقه ، هدف بزرگی را نشانه گرفته بود که از ضروریات امروز منطقه یازده بود ، ساخت یک مدرسه ، مدرسه ای که بتواند به عنوان یک بنای یادبود از وحدت و همدلی برای همیشه باقی و جاوید بماند .

طرح « به جای ترقه بازی مدرسه سازی »از سوی اکثریت مدیران مدارس منطقه مورد استقبال قرار گرفت و تبلیغات آن در هفته آخر اسفند ماه آغاز شد . دانش آموزان دست در دست هم به بهانه جمع آوری پول ترقه و باروت در کنار معلمان و مدیران مدارس کار مشارکت برای ساخت مدرسه ای با نام ( ایران مهر ) را آغاز کردند .

بعد از قریب چهل روز کاری حدود یک میلیارد و سیصد میلیون ریال جمع آوری شد ، معلمان ، دانش آموزان و انجمن های اولیائ و مربیان مدارس آمدند تا جامعه خیرین مدرسه ساز مجمع دیگری در دل خود باز کند با عنوان دانش آموزان و فرهنگیان مدرسه ساز و صد البته این امر به برکت فرهنگیان نیک اندیش در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور سابقه داشته است . ولی به امید حق در سایه ساخت این مدرسه این عنوان دردفتر تعاملات جامعه خیرین مدرسه ساز با آموزش و پرورش کشور ثبت رسمی‌گردد .

اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ، در خصوص این طرح گفت : این طرح ضمن تقویت فرهنگ مشارکت در بین دانش آموزان توانسته آنان را به سمت مدرسه سازی هدایت کند .

طرح به جای ترقه بازی مدرسه سازی موجب تضعیف فرهنگ ترقه بازی در بین دانش آموزان شده و به آنان می آموزد که به جای تخریب محیط پیرامون و آسیب رساندن به خود و دیگران، عضو یک تشکل مدرسه سازی شده و احساس کنند که یک فرد مفیدی در جامعه هستند .

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص آینده این طرح گفت: این طرح با برنامه ریزی های لازم در سطح مناطق 19 گانه شهر تهران ترویج پیدامی کند تا شاهد امر مدرسه سازی در کل مناطق باشیم .

جواد نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه یازده با اشاره به فضای فرسوده بیش از پنجاه درصد مدارس که قدمتی بالای پنجاه سال و بعضا قریب به صد سال دارند ، نوسازی مدارس منطقه یازده را از اولویت های اساسی حیات آموزش و پرورش در این منطقه خواند و فضاهای موجود را که بعضی استیجاری و خانه مدرسه هستند را شایسته معلمان و دانش آموزان و اسامی بزرگی که بر سردر آنها می درخشد ندانست و استقبال بی سابقه از این طرح در بین دانش آموزان و خانواده ها را گواهی بر این مدعا دانست .

آبادیان شهردار منطقه یازده ضمن حمایت از این طرح فرهنگی اعلام کرد امسال بخشی از اعتبارات آموزش و پرورش منطقه در شهرداری را به ساخت این مدرسه اختصاص خواهد داد .

در پایان این مراسم تعداد بیست عدد دوچرخه ، سه عدد تبلت ،یک عدد لب تاب ، و 12 جایزه دیگر به قید قرعه به دانش آموزان شرکت کننده در طرح اهدائ گردید .

این مراسم با حضور پانصد دانش آموز ، معلم ، مدیر مدرسه ، روسای انجمن اولیائ و مربیان و مهمانان عالیقدری از پلیس ، بسیج ،آتش نشانی ، اورژانس ، راهنمایی و رانندگی ، شهرداری، دانشگاه تهران ،حوزه هنری و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار