رییس حوزه تولیت شاهچراغ(ع) خبر داد:

برگزاری نماز جمعه این هفته شیراز در شبستان امام خمینی شاهچراغ(ع)

خبرگزاری پانا: رییس حوزه تولیت شاهچراغ(ع) گفت: نماز جمعه این هفته شیراز در شبستان امام خمینی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

کد مطلب: ۳۴۸۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام محسن اسماعیل پور با اشاره به اینکه از این هفته به بعد اقامه نماز جمعه در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار خواهد شد افزود:این شبستان با ظرفیت 20 هزار نفر جمعیت بزرگترین شبستان جنوب کشور محسوب شده و قابلیت های خاصی در آن معماری شده است.

رییس حوزه تولیت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه در پذیرایی از نمازگزاران 700 خادم نماز را ویژه اقامه نماز جمعه به مدت دو ماه آموزش داده ایم گفت: شیرازی های علاقمند بوده اند در مکانی شایسته اقامه نماز جمعه را داشته باشند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه این شبستان جزو ایمن ترین شبستان ها محسوب می شود ادامه داد: وضوخانه ،سرویس های بهداشتی و اب شرب مناسب در بخش رفاهی این شبستان طراحی شده است.

اسماعیلی پور در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه شخصیت برجسته احمد بن موسی در ترویج قرآن برکسی پوشیده نیست اضافه کرد: امید است باب قران خوانی بیش از گذشته در سومین حرم اهل بیت (ع)رونق بخشیده شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت و ساز مجموعه دارالقران کریم حرم رو به اتمام است و در مدت کمتر از یک ماه آینده افتتاحیه این مجموعه را خواهیم داشت افزود: شخصیت این امام بزرگوار شخصیتی قرانی بود و شایسته است که فارس را تبدیل به پایتخت قرانی کشور کنیم.

رییس حوزه تولیت شاهچراغ(ع) اظهار داشت:گردهمایی حافظان قران،80 هیات عزاداری از شهرستان های فارس در قالب سینه زنی، دسته های زنجیر زنی و مداحی های سنتی و تعزیه و نهایتا در صحن حرم تحمع با حضور فرهیختگان فارس از برنامه های برگزاری مراسم شهادت امام موسی بن کاظم (ع) می باشد.

در ادامه حجت السلام و المسلمین علیرضا شاهسونی نیز اظهار داشت :موسسه بیت الحزان از سال 75فعالیت خود را اغاز کرداست و به عنوان یکی از برترین موسسه های فرهنگی مذهبی درکشور مشغول فعالیت می باشد .
مدیر موسسه قرانی و فرهنگی بیت الحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه تاکنون با 140 شعبه در سراسر کشور در حوزه های قرانی فعالیت های انجام داده است گفت: ثمره ی 18سال فعالیت این موسسه فعالیت 1066نفر در حفظ قران کریم بود ونزدیک به 700نفر از استان فارس که چهار صد نفر ان برادر و ما بقی خواهر هستن است
وی اذعان کرد :یکی از برنامه های ما در این هفته معرفی دو خواهر بردار معلول 80درصدی جسمی حرکتی و نابینا و حافظ کل قران کریم که اهل روستای قائمبه کازرون هستن و فقط 23سال دارند که انها اعجاز الهی هستند که بی سواد هم هستن است .
حجت السلام شاهسونی بابیان اینکه ما در این هفته برنامه های قابل ستودنی دیگرهم داریم بیان داشت : حضور دکتر دستغیب حضور سردار غیب پرور ٬حضورگروهای مختلف تواشیع و محفل انس با قران کریم ،زیارت دسته جمعی قاریان قران کریم و امضای طومار مایمنی توسط قاریان قران کریم از دیگر برنامه های این هفته می باشد .

خبرنگار: امیر فرجام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار