مهدی پاکدل:

ساخت فیلم شهری نیازمند کمک جامعه‌شناسان است

خبرگزاری پانا: مهدی پاکدل تاکید کرد که باید برای نمایش مناسب مشکلات زندگی شهری و اجتماعی، جامعه‌شناسان و انسان‌شناسان به کمک سینماگران بیایند.

کد مطلب: ۳۴۷۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر اظهار کرد: اکثر غریب به اتفاق فیلم‌هایی که در سینمای ایران ساخته می‌شوند فیلم‌های شهری اجتماعی هستند؛ فیلم‌هایی که درگیری‌های انسان در مجموعه‌ای به اسم شهر و اجتماع را نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنانش برگزاری جشنواره فیلم شهر را با توجه به سخنان قبلش مهم ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنم در دنیا جزو معدود کشورهایی هستیم که جشنواره‌ای به نام شهر برگزار می‌کنیم و این به مراتب بسیار حائز اهمیت است اما برای ارتقاء سطح فیلم شهری و اینکه بدانیم چقدر توانسته‌ایم فیلم موفق شهری بسازیم، باید با جامعه‌شناسان جلسات مشترکی برگزار کنیم و نظرات آنها را جویا شویم.

بازیگر فیلم «محمد رسول ا... (ص)» افزود: سینماگر و بازیگر در حیطه هنر فیلمسازی می‌تواند صاحب نظر باشد و فیلم شهری بسازد یا یک فیلم شهری اجتماعی بازی کند. طبیعتا این نگاه با نگاه یک جامعه‌شناس متفاوت است.

مهدی پاکدل در پایان سخنانش تاکید کرد: برای نمایش و ارائه راهکار در نمایش کلان شهری مانند تهران و به طور کلی مشکلات شهرهای امروز و یا آینده، جامعه‌شناسان و انسان‌شناسان باید به کمک سینماگران بیایند. قطعا آن‌ها بخوبی می‌توانند بگویند که فیلم چگونه می‌تواند معضلات و مشکلات زندگی شهری اجتماعی را بهتر روایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار