مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خبر داد:

صادرات نخستین محموله های قیر /بحرین رقیب ایران

خبرگزاری پانا: مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از صادرات نخستین محموله های قیر در سال جاری به مقصد کشور امارات متحده عربی خبر داد.

کد مطلب: ۳۴۶۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسماعیل مکی زاده گفت: اولین سری از صادرات این محموله با وزنی به میزان 3100 تن و در قالب 16 هزار و 338بشکه قیر خشک، توسط 25 فروند شناور فلزی و موتور لنج بارگیری و به کشور امارات متحده عربی صادر شد.
وی با اشاره به موقعیت مناسب ایران در منطقه خلیج فارس گفت: کشورهایی مانند چین، تایلند، ویتنام و در سوی دیگر هند و امارات عمده خریداران قیر از ایران هستند.


مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: در خاورمیانه، ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده قیر است و این در حالی است که کشور بحرین طی چند سال اخیر پا به میدان رقابت با ایران گذاشته و قصد دارد بازار عمده جهان را تصاحب کند.


وی در ادامه بیان کرد: اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در جهت حمایت از توسعه صادرات و با بکارگیری کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا تمام توان و تمهیدات لازمه را به منظور پهلودهی شناورهای صادراتی مخصوصاً شناورهای متقاضی قیر صادراتی به کار خواهد گرفت تا در حداقل زمان و هزینه ممکن، اقدام به کارگیری انجام و به بازارهای هدف صادر شوند.


به گفته مکی زاده، علت انتخاب بندر لنگه برای ترانزیت این محموله نفتی فاصله نزدیک آن به بنادر کشور امارات و ارایه خدمات و تسهیلات ویژه به تجار و صاحبان کالا در زمینه فعالیت های بندری می باشد.


لازم به ذکر است، بندر لنگه بعنوان اصلی‌ترین بندر منطقه‌ی غرب هرمزگان علاوه‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی از جمله «دبی - شارجه»، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار