تشریح برنامه های هفته هلال احمر درشهرستان ری

خبرگزاری پانا: در آستانه فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، برنامه های گرامیداشت این هفته در شهرستان ری تشریح شد.

کد مطلب: ۳۴۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری برنامه ضمن تشریح برنامه های هفته هلال احمر با اشاره به شعار امسال را "انسان مهربان، دنیای آرام" اظهارکرد: همزمان با آغاز هفته هلال احمر از 18 اردیبهشت ماه امسال، این جمعیت به عنوان مردمی ترین نهاد در راستای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مردم برنامه های متنوعی را برنامه ریزی کرده است.

علیرضا اکبری کاخکی افزود: برگزاری همایش و کارگاه آموزشی مدیریت بحران شهری و روستایی با همکاری شهرداری باقر شهر، تشکیل جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات، آموزش همگانی در سطح شهرستان، برگزاری دورهای تخصصی امدادی جهت امدادگران، بازدید داوطلبان از سرای سالمندان، فراخوان عضویت عمومی از جمله برنامه های این هفته است.

وی همچنین برپایی کاروان سلامت در سطح روستاها با مشارکت خانه های داوطلب روستایی، انجام تست قند خون، فشار خون بطور رایگان و عیادت از بیماران بیمارستان های فیروزآبادی، هفتم تیر و شرکت اعضای داوطلب جوانان و امدادگران در نماز جمعه، تجدید میثاق با امام راحل، دیدار با فرماندار و امام جمعه های شهرستان ری ازدیگر برنامه های هفته هلال احمر برشمرد.

اکبری حضور کارشناسان هلال احمر شهرستان در مدارس و تشریح اهداف جمعیت هلال احمر ، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، غباروبی و عطر افشانی مزار شهدا را از برنامه های هفته هلال احمر ذکرکرد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری ارایه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی، ارایه کمک های اولیه در حوادث غیرمترقبه را از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمراعلام کرد و گفت: این جمعیت همواره با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز به منظور دفاع از ارزشهای انسانی و رشد فرهنگی افراد جامعه تلاش می کند تا آنان را در مقابل رخدادها مصونیت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورد.

شایان ذکر است ،هشتم می برابر با هیجدهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی هلال احمر است که در ایران از تاریخ هیجدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

/محمد محسنی ری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار