غبار روبی مزار شهدا و تجدید بیعت فرهنگیان استان با امام شهدا در زاهدان

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مراسم غبار رویی مزار شهدای شهر زاهدان گفت: شهدا بهترین معلمان و وصیت های شهدا بهترین درس زندگی برای همه آحاد جامعه می باشد.

کد مطلب: ۳۴۵۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، علیرضا نخعی به همراه جمعی از مدیران و مسئولان اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان زاهدان بر مزار شهدای زاهدان حضور یافت و با شهیدان گلگون کفن انقلاب و فرهنگیان شهید و شهدای فرهنگی حوادث تروریستی تجدید عهد و بیعت مجدد نمود.

در این مراسم که با مداحی و خواندن زیارت نامه همراه بود مدیرکل آموزش و پرورش در سخنان کوتاهی گفت: همه شهدا برای ما به عنوان بهترین معلمان هستند و وصایای آنها نیز درس زندگی و آزادگی است برای جامعه.

وی افزود: شهدا چراغ راه ما در زندگی هستند و ما از خداوند متعال می خواهیم تا به همه ما توفیق عنایت نماید تا رهرو راه شهدا باشیم و به وصیت های آنها به عنوان درس زندگی عمل کنیم.

علیرضا نخعی افزود: ما مادران شهدا و فرزندان آنها و خانواده شهدا را درک می کنیم و می دانیم که آنها در این راه چه مشقت ها و مشکلاتی را تحمل می نمایند. ما غافل از مرارت های مادران محترم و عزیز شهدا نیستیم. غافل از سوز فراق فرزندانشان نیستیم درک می کنیم که بچه های شهدا جای خالی پدرانشان را چگونه احساس می کنند و اینها همه برای ما درس زندگی هست و اینجاست که باید گفت شهیدان بهترین معلمان جامعه هستند زیرا هم خودشان به ما درس شهامت و شهادت و رشادت یاد دادند و هم خانواده هایشان به ما درس صبوری و بردباری را یاد دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما افتخار به دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش می کنیم زیرا می توانیم یاد و نام و خاطره شهدای عزیز را زنده نگه داریم .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز که ما بر سر مزار این شهدا حضور پیدا کرده ایم برای ما روز ارزشمندی هست زیرا ما در مقابل این ارواح مطهر شهدا توفیق حضور پیدا کرده ایم که این خود باعث سعادت است.

رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان سیستان و بلوچستان به مناسبت این ایام و شهادت فیلسوف عالیقدر و معلم شهید تاریخ انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مطهری جان شیرینش را در راه آگاهی بخشی و هدایت و رفع شبهات دینی فدا کرد و تفکر شخصی که مطهری را به شهادت رساند همان تفکر شخصی هست که امروز شهید نوروزی و شهید شهرکی و شهید سرگزی و شهید اسلامی و دیگران معلمان را ترور و به شهادت رسانده است.

نخعی ادامه داد: جای بسی تأسف هست وقتی از این افراد جاهل و خود فروخته و قاتل فرهنگیان شهید می شنویم که اربابانشان به آنها اینگونه آموخته اند که باید معلمان بی دفاع را شهید کنیم تا کلاس های درس تعطیل شود و این در حالی است که آموزش و پرورش تمام سعی خودش را برای ریشه کنی جهل و بی سوادی به کار می اندازد .

نخعی همچنین به خانواده های فرهنگیان شهید و سایر شهدای عزیز گفت: این توفیق و افتخار شهادت در راه مبارزه با جهل درست همانند مبارزه زمان پیامبر عظیم الشأن اسلام با جهل و تهجر است و خوشا به حال این شهیدان که لایق هم نشینی با ائمه اطهار و اولیاء خدا هستند.

وی خانواده معظم شاهد را یک سرمایه برای نظام و مملکت دانست و اظهار داشت: مسئولیت ما در قبال این سرمایه های معنوی بسیار سنگین هست و ما باید تلاش کنیم تا این خانواده های معظم شاهد را به درستی قدر بدانیم و ادامه دهنده راه پر فروغ آنها باشیم.

در پایان این مراسم معنوی و روحانی مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه مسئولین بر مزار همه شهدا حضور یافت و با نثار گل و گلاب و ذکر فاتحه یاد همه شهدا را به همراه خانواده هایشان گرامی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار