معاون پژوهشی آموزش و پرورش فارس:

تحول در جامعه منوط به بها دادن به شان و قداست معلم است

خبرگزاری پانا: معاون پژوهش، برنامه ریز و منابع انسانی آموزش و پرورش فارس گفت:معلم زیر بنای جامعه و امانت دار نسل آینده است وتحول در جامعه منوط به بها دادن به شان و قداست معلم است.

کد مطلب: ۳۴۳۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالرسول احمدی در محفل انس به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و میلاد امام علی (ع) ،در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: موضوع معیشت، بخشی از مشکلات معلمان است و صرف رسیدگی به مسائل مالی راه گشا نیست.

احمدی افزود: معلم زیر بنای جامعه و امانت دار نسل آینده است و تحول در جامعه منوط به بها دادن به شان و قداست معلم است که باید در جامعه لحاظ شود.

معاون پژوهش ، برنامه ریز و منابع انسانی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال جاری 62 نفر از معلمان استان فارس ،به عنوان معلم نمونه انتخاب شده اند که 56 نفر از منتخبین از مدارس دولتی و 6 نفر از مدارس غیر دولتی می باشند.

وی با بیان اینکه " انتخاب معلمین نمونه از مدارس غیر انتفاعی ، اقدامی است که برای اولین بار اتفاق می افتد " افزود: در سراسر استان فارس تعداد 821 نفر به عنوان معلم نمونه منطقه ای انتخاب شده اند و 4 نفر از همکاران نیز به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده اند.

احمدی در ادامه ،با اشاره به مقام و منزلت امام علی (ع) گفت:وجود استوره ها و الهه های مختلف در فرهنگ بشری نشان از تلاش انسان برای رسیدن به ایده آل ها است، در حالی که همه این ویژگی ها در یک انسان جمع شده که همان امام علی (ع) است.

وی با اشاره به اذعان همه افراد و مکاتب مختلف بر سرآمد بودن امام علی (ع) در همه فضائل گفت:علی (ع) عالم به تمامی علوم انسانی است و در همه ابعاد سرآمد روزگار است وای کاش شیعیان و بشریت راه این امام معصوم را پیدا کرده و الگوی خود قرار دهند.

معاون پژوهش، برنامه ریز و منابع انسانی آموزش و پرورش فارس در بخشی از سخنان خود ،ضمن اشاره به سفر هیات دولت به شیراز گفت: شور و هیجان و حماسه مردم در حضور مشتاقانه آن ها ، در مراسم استقبال از رییس جمهور جای تقدیر دارد.

احمدی گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید، در موضوع اقتصادی ،در جامعه آرامشی ایجاد شده و تورم بسیار کاهش یافته و این کار کمی نیست.

وی با بیان اینکه " این مهم، در زمانی که تحریم ها همچنان برقرار است انجام شده که موجب ایجاد جو آرام شده است" افزود: برای دستیابی به توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، این روند عقلانیت حاکم ،بایدادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار