بیانیه بچه های ایران برای ایمنی راه ها؛

هم صدا با بچه های سایر نقاط جهان به مناسبت هفته جهانی ایمنی

خبرگزاری پانا: بچه های ایران برای ایمنی راه ها و به مناسبت هفته جهانی ایمنی (14تا 20 اردیبهشت ) بیانیه صادر کردند.

کد مطلب: ۳۴۳۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

چرا براثر تصادفات رانندگی هر ماه در سراسر ایران دهها كودك و نوجوان در كوچه ، خیابان و جاده ها كشته شده یا مجروح می شوند؟زیرا علی رغم تلاش های فراوان ،كار جدی در این زمینه انجام نمی شود .لازم است شما مسئولین و بزرگترها اظهارات ما در این بیانیه را بشنوید و به آن عمل كنید.

ما بچه ها در آینده ممكن است صدایمان شنیده شود ، اما در حال حاضر این وظیفه شماست كه به ما كمك كنید .لازم است هر چه سریعتر كاری صورت گیرد وگرنه بسیاری از بچه ها این شانس را نخواهند داشت تا به سنی برسند كه صدای شان شنیده شود و این وظیفه شما مسئولین و سایر افراد بزرگ سال است كه به ما كمك كنید تا با هم پیمان شدن در این كار ، به بچه ها اطمینان داده شود كه می توانند با ایمنی كامل مسافرت كنند یا از جایی به جای دیگر بروند .

همه ما بچه ها سزاوار آن هستیم كه در رفت وآمد به مدرسه امنیت داشته با شیم .راهها باید آن قدر ایمن باشند تا ما بتوانیم با خیال راحت پیاده به مدرسه رفت و آمد كنیم .ما پیاده روهایی امن و گذر گاه دوچرخه سواری امن می خواهیم ما می خواهیم در مسیر راه ها موانعی برای كندشدن رفت وآمد وسایل نقلیه قرارداده شود ، ما امكانات امنی برای عبور از خیابان می خواهیم تا بدون نگرانی وترس بتوانیم درس بخوانیم .

ما از همه صاحبان وسیله نقلیه در هر نقطه از ایران می خواهیم كه مواظب بچه ها باشند . همه اتومبیل ها واتوبوس ها باید كمربندایمنی داشته باشند وقتی بچه ها همراه والدین و بزرگترها شان سوار موتور سیكلت یا وسایلی مانند آن می شوند باید كلاه ایمنی داشته باشند تا از آنها در برابر خطر حمایت كند .ما درك می كنیم كه كلاه ایمنی بر سر گذاشتن یا بستن كمر بند ایمنی می تواند در موقع خطر جان ما را نجات دهد .

مصرف مواد مخدر یا الكل و هم زمان رانندگی كردن خطر ناك است . با سر عت غیر مجاز راندن كار خطرناكی است . رانندگی در زمان خستگی وخواب آلودگی خطر ناك است .كسانی كه بچه ها را دوست دارند نباید چنین كار هایی انجام دهند هیچ كسی نباید چنین كارهایی انجام دهد پلیس باید بیشتر مراقب ما باشد واز ما حمایت كند وجلوی كسانی را بگیرد كه سرعت غیر مجاز دارند و یا مواد مخدر والكی مصرف كرده ورانندگی می كنند. امنیت ما در همه حال باید حفظ شود ،چه زمانی كه با خانواده بیرون می رویم ،چه زمانی كه بیرون خانه بازی می كنیم ویا به مدرسه رفت وآمد می كنیم .

باید قوانین مورد نیاز برای ایمن شدن راهها وضع شود ،باید خودروهای ما از هرنظر بویژه برای كودكان ایمن باشد باید صدای ما شنیده شود وكاری صورت گیرد تا امنیت راهها برای بچه ها تضمین شود .

بناباین ما از شما مسئولین انتظار داریم تا كار های لازم برای كاهش خطرات جانی در راهها را در بر نامه های جدید توسعه بگنجانید .در هر نقطه از ایران كه زندگی می كنیم ،انتظار داریم راهها برای دوستانمان ، خانواده مان وخودمان امن باشد .

ما بچه به حساب می آییم وهمیشه صدایمان شنیده نمی شود .بنابراین نیازمند آنیم تا شماها با برداشتن گام هایی جدی در این زمینه به ما كمك كنید . از رسانه ها نیز انتظار داریم صدای مارا به گوش مسئولین وبزرگترها برسانند.اگر امروز ،خواست مارادر بر قراری امنیت راهها تامین كنید ،ما می توانیم وتلاش خواهیم كرد تا یك الگوی خوبی برای نسل های بعدی با شیم .لطفا صدای مارا بشنوید ،دست به كاری بزنید وبچه ها را از خطراتی كه در راهها در كمین آنان هست نجات دهید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار