آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است

خبرگزاری پانا: حجت‌الاسلام امر‌الله گیوی‌نهاوندی، رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور، گفت: آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۳۴۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام امر‌الله گیوی‌نهاوندی؛ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است، اظهار کرد: باید در این زمینه آگاهی به خانواده‌ها را مد نظر ویژه قرار دهیم.
وی با تأکید بر اینکه تحول فرهنگی را باید از خانه و خانواده شروع کرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر توجه به خانواده‌ مغفول واقع شده و آموزش‌های مهارت زندگی به جوانان نیز جدی گرفته نمی‌شود.
رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور با اهمیت به آموزش خانواده‌ها نسبت به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، این مهم را حلال بسیاری از مشکلات دانست.
وی با اشاره به آمار وقوع طلاق در سال 92، بیان کرد: در کشور از هر پنج ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود و در سال 92 در هر ساعت 18 طلاق ثبت شده به طوری که در هر ساعت 36 نفر از هم جدا شده‌اند.
رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور با بیان اینکه در سال 93 در هر ساعت 19 مورد طلاق ثبت شده است، تصریح کرد: با طلاق، بیشترین آسیب به فرزندان وارد می‌شود و زوجین پس از گذشت 24 ساعت از این اقدام دچار افسردگی و پشیمانی می‌شوند.
وی فلسفه ازدواج را رسیدن به آرامش دانست و عنوان کرد: باید در خطبه‌های نماز جمعه به جز مسائل سیاسی، مطالب دیگری نیز بیان شود.
گیوی‌نهاوندی با انتقاد به اینکه 12 سال دانش‌آموزان در مدرسه به تحصیل می‌پردازند اما هیچ نوع آموزشی در خصوص ازدواج نمی‌بینند، گفت: این در حالی است که در مدارس ژاپن، دانش‌آموزان سبک زندگی را یاد می‌گیرند.
وی با بیان اینکه به دلیل فرانگرفتن تعامل در جامعه خانواده‌ها سر از دادگاه‌ درمی‌آورند، افزود: امروزه زوجین به دلایل واهی از هم جدا می‌شوند و برخی نیز مبتلا به طلاق عاطفی، خاموش و زرد هستند.
رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور با بیان اینکه در نگاه اسلام رابطه زن و شوهر رابطه عاشق و معشوق است، گفت: متأسفانه امروزه در خانواده‌ها بیشتر رابطه‌ها به ظالم و مظلوم تبدیل شده است.
وی علت طلاق را ازدواج نامناسب دانست و بیان کرد: فقر نمی‌تواند عامل مهم و تأثیرگذاری در طلاق باشد بلکه عواملی چون اعتیاد، اختلافات فرهنگی، چشم و هم‌چشمی و... در این پدیده تأثیرگذار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار