در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

اجرای رتبه‌بندی دانشگاه علمی کاربردی از سال تحصیلی جدید

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رتبه بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: این برنامه در ترم تحصیلی آینده اجرا می شود.

کد مطلب: ۳۴۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه اینکه مراکز آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور گسترده شده قرار شد تا در سال 94 رتبه بندی این مراکز در دستور کار دانشگاه جامع قرار گیرد و این برنامه برای سال تحصیلی آینده آماده شود.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تا آنجا که بنده اطلاع دارم کار بررسی رتبه‌ بندی مراکز علمی کاربردی هم اکنون آغاز شده و دانشگاه جامع باید ملاک هایی که برای رتبه بندی در نظر دارد را اعلام کند اما مواردی مانند استانداردهای آموزشی،‌ تجهیزات، ظرفیت و تعداد دانشجو در رتبه بندی مد نظر قرار می گیرد.


وی افزود: در رتبه بندی امتیازها بر اساس ملاک هایی که تعریف شده صورت می گیرد و مراکزی که سطح پایینی از کیفیت را دارند، باید کیفیت خود را بر اساس این معیارها ارتقا دهند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از سیاست هایی که آموزش عالی باید دنبال کند، رعایت استانداردهای محیط کار مناسب برای مهارت آموزی دانشجویان به ویژه در دانشگاه های مهارتی است که این موضوع باید برای تحقق دانشگاه نسل سوم توسعه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار