آغاز اجرای فاز اول عملیات ساماندهی وتوسعه گردشگری جزایر ˝ناز˝ قشم

خبرگزاری پانا: فاز اول عملیات ساماندهی جزایرناز در قشم به منظور توسعه گردشگری این منطقه مهم توریست پذیر آغاز شد.

کد مطلب: ۳۴۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، حمید امینی مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ضمن اعلام این خبر گفت: به دلیل موقعیت كم نظیر وسواحل ماسه ای وزیبای این جزایر ، روزانه بسیاری از گردشگران از سواحل جزایرناز بازدید می کنند .
وی ادامه داد : با وجود بازدیدهای فراوان ، این منطقه مهم گردشگری به جز جاده دسترسی، از زیرساختهای موردنیاز گردشگران برخوردار نبوده و با زیبایی كم نظیر از دیدگاه كارشناسی یك جاذبه بالقوه به شمار می رود .
امینی یادآور شد : براساس تاکید مدیر عامل سازمان به منظور ایجاد زیرساختهای مناسب، پروژه ساماندهی این جزایر و آماده سازی آن پیش از فرا رسیدن تعطیلات نوروز جهت بازدید گردشگران در دستور کار قرار گرفت .
وی با اشاره به کیفیت اجرای پروژه عملیات ساماندهی جزایر در خصوص حساسیت فوق العاده واهمیت اكولوژیكی این منطقه گفت : عملیات ساماندهی این جزایر با نهایت دقت و جدیت در حفظ ارزشهای طبیعی و اكولوژیكی این جزایر و توجه كامل به تمامی ظرایف واصول توریسم پایدار در هنگام طرح ریزی انجام خواهد شد .
وی یادآور شد : در این راستا ، مشاوره و همفکری های لازم بابخشهای مختلف سازمان وكارشناسان مجرب وصاحبنظر در خصوص اجرای پروژه صورت گرفته تا ضمن حفظ محیط طبیعی جزایرناز، زیرساختهای لازم نظیر روشنایی ،پاركینگ ، سرویس بهداشتی ،فروشگاههای عرضه خوراكی ها وصنایع دستی را در این منطقه احداث کنیم .
امینی، هرگونه عملیات تخریب و دستكاری در محیط طبیعی ومورفولوژی جزایر ناز را رد کرد و گفت: قصدنداریم هیچگونه عارضه مصنوعی و نامتجانس با طبیعت این جزایر را در این سایت ایجادكنیم و به حیات اقتصادی و شغلی مردمان محلی (صیادان ) آسیبی وارد کنیم بلكه بدنبال افزایش سطح درآمد آنان هستیم .
مدیر صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری قشم با اشاره به روند اجرای پروژه بیان داشت : در حال حاضر عملیات تسطیح سازی فضاهای منتهی به ساحل جزایر ، تعریض جاده و زیرسازی پاركینگهای پیش بینی شده توسط مدیریت عمران وخدمات شهری وروستایی در این منطقه آغاز شده بزودی فاز دوم عملیات اعم از ایجاد پاركینگ ، راههای دسترسی ، فروشگاههای موردنیاز و نصب حصار و موانع لازم به منظور جلوگیری از فعالیت و مانوردهی خطرآفرین وآسیب رسان خودروهای غیرمسئول ( بویژه در روزهای پایان هفته ) اجرا خواهد شد .
وی در پایان ضمن اشاره به ضرورت همكاری همه واحدهای سازمان ، مسئولان و مردم محلی برای اجرای كامل این عملیات، ابراز امیدواری كرد سایت جزایر ناز ، ضمن حفظ ارزشهای طبیعی واكولوژیكی خود ، در ایجاد شغل ودرآمد برای علاقمندان وفعالان صنعت گردشگری موثرواقع شده و به عنوان یكی از بهترین وجذاب ترین سایتهای جزیره مورد بهره برداری قرارگرفته و موجبات افزایش رضایت گردشگران نیز فراهم گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار