همزمان با سالروز میلاد امام جواد(ع)

شبکه نسل چهارم اینترنت ایرانسل در قم راه اندازی شد/حاشیه ها

خبرگزاری پانا: همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام جواد الائمه(ع) و با حضور مدیر عامل شرکت ایرانسل، نسل چهارم ایرانسل - جدید ترین نسل اینترنت همراه – صبح امروز چهارشنبه نهم اردیبهشت در استان قم به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۳۴۲۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیین بهره برداری از جدید ترین نسل تلفن همراه ایرانسل با سخنرانی مدیر عامل شرکت ایرانسل و حضور گروهی از صاحبان شرکت های صنعتی، مسئولان و اصحاب رسانه استان قم در سالن اجتماعات هتل خورشید برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ، علیرضا دزفولی مدیر عامل شرکت ایرانسل به ایراد سخن پرداخت. وی سخن خود را با تقدیم سلام به پیشگاه بی بی کریمه اهل بیت(س) و تبریک سالروز میلاد امام جواد(ع) و همچنین تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن میلاد امیرالمومنین(ع)، ایام اعتکاف، هفته کارگر، هفته معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و نیز راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل در استان قم آغاز کرد و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری را در مورد حضور و فعالیت در فضای مجازی، مورد تاکید قرار داد.

دزفولی با اشاره به این نکته که بیش از دو دهه از راه اندازی تلفن همراه در دنیا می گذرد، ابراز کرد: در کشور نیز همزمان با سایر کشورهای دنیا این تکنولوژی به سرعت گسترش یافت و پس از گذشته یک دهه علیرغم پیشرفت هایی که در نسل دوم و سوم روی داد، مجوز فعالیت نسل سوم همزمان با رایتل صادر و پس از یک دوره سه ساله تمدید شد.

وی افزود: همزمان با تشکیل دولت یازدهم، در مرداد ماه سال گذشته، برای اولین بار در کشور پروانه نسل سوم و چهارم به گونه ای صادر شد که تا پنج سال دیگر و زمان رسیدن به نسل پنجم، نیاز به ارتقاء نداشته باشد.

دزفولی با اشاره به برخی ویژگی های استان قم به عنوان پنجمین استان پرتراکم کشور با پذیرش سالانه 20 میلیون گردشگر مذهبی، ابراز کرد: به لحاظ شاخص های آی سی تی، استان قم دارای 54 درصد ضریب نفوذ اینترنت، گسترده ترین پوشش جمعیتی ایرانسل در کشور و هفتمین استان از نظر ضریب نفوذ کاربر است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل افزود: این شرکت اولین اپراتوری بود که در سال 86 دسترسی به تلفن همراه را ایجاد کرد و هم اکنون نسل چهارم با 10 برابر سرعت نسبت به نسل سوم و 100 برابر نسبت به نسل دوم در استان قم راه اندازی شد.

وی در ادامه به برخی دیگر از ویژگی های نسل چهارم اشاره کرد و بیان داشت: نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل، دارای پهنای باند وسیعتر، بهبود مدت زمانی پاسخگویی شبکه و بهبود عملکرد شبکه در حین حرکت سریع می باشد.

دزفولی همچنین با بیان تاثیر قابلیت های نسل چهارم در اشتغالزایی، بهبود نسبی وضعیت اقتصادی، سبک زندگی و دیگر امتیازات، تفاوت آن با نسل های گذشته بر اساس استانداردهای موجود و آنچه که شرکت ایرانسل ایجاد کرده است را برشمرد.

وی خاطرنشان ساخت: تکنولوژی نسل چهارم قابلیتی است که در محیط آزمایشگاهی تا سرعت 150 مگابیت در ثانیه را ایجاد می کند.

در ادامه این مراسم، سه تن از کارشناسان ارشد ایرانسل سخنانی را در باب موضوعات فنی، کاربردی، حمل و نقل، آموزشی، سرگرمی، سبک زندگی، گسترش زندگی دیجیتال و امکانات نسل چهارم ویژه مشترکان استان قم ایراد کردند.

حاشیه های مراسم راه اندازی نسل چهارم ایرانسل در قم:

مشکل صوت از مشکلات استراتژیک همایش های کشوری و استانی است که این بار نیز در این همایش خود را نشان داد اما با سعه صدر مدیر عامل شرکت ایرانسل و تلاش مسئولان، این مشکل تا حدودی متعادل شد.

علیرضا دزفولی هنگامی که یکی از خبرنگاران فعال و جستجوگر استان مطرح کرد: "شعور فنی ما را دست کم نگیرید"، "به خبرنگاران حقیقت را بگویید، این حقیقت نیست، نمایش است" پاسخ داد: ما در اینجا صرفا قابلیت های ممتاز نسل چهارم ایرانسل را بیان می کنیم نه سرعت اینترنت کشور را که به ما ارتباطی هم ندارد.

سرعت بالای نسل چهارم با انجام ارتباط آنلاین توسط کارشناسان، تست شد و به رویت حاضران رسید.

در وروی جلسه گفته شد جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران ساعت 14 است لذا از سوال در این همایش خودداری کنید؛ طولانی شدن زمان سخنرانی ها فضای پرسش و پاسخ را ایجاد کرد ضمن آنکه استقبال مدیر عامل ایرانسل از این موضوع و همراهی خوب مسئولان و خبرنگاران، باعث شد تعدادی از خبرنگاران مسائل مبتلابه موجود با اپراتور ایرانسل را مطرح و پاسخ فنی دریافت کنند.

پوشش گسترده شبکه ایرانسل در مراسم پیاده روی اربعین و سایر مراسم مذهبی در اماکن مقدسی چون مسجد مقدس جمکران و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)از راه دور از جمله مواردی بود که در پرسش و پاسخ خبرنگاران و مسئولان مطرح شد.

پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در باره اهمیت فضای مجازی در آغاز و توزیع سیم کارت های نسل سوم و چهارم ایرانسل در پایان، از دیگر بخش های این همایش بود.

بمانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار