یک مسوول در وزارت آموزش و پرورش:

علم نجوم پیش بینی اتفاقات است

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش وپرورش گفت: علم نجوم پیش بینی اتفاقاتی است که ممکن است در آینده روی دهد و این علم، علم پیش گویی نیست.

کد مطلب: ۳۴۲۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی علی اکبرزاده در دهمین همایش دانش آموزی نجوم با بیان اینکه جواب سوالات آسمانی فرد را به پژوهش وا می دارد، افزود: علم ارزشمند نجوم دانش آموزان را بااتفاقات و رویدادهای کیهانی آشنا و انسان را متوجه خود می کند .

وی یادآورشد: دانش نجوم اگر برای سرگرمی و یا با هدف کسب تخصص در این زمینه کسب شود موجب فاصله گرفتن انسان از زمین و سیر او در ستارگان شده و اجرام آسمانی فرد را با قدرت لایزال الهی آشنا می کند .

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: پژوهش درحوزه نجوم سرآغاز جدیدی برای زندگی دانش آموزانی است که این رشته را به عنوان حرفه یا رشته تخصصی خود انتخاب کرده اند .

علی اکبرزاده با بیان اینکه نجوم رشته ای است که دانش آموزان را متحول می کند یادآورشد: در دنیای کنونی کمتر کسی زیبایی های اجرام آسمانی را درک می کند و نگاه به زیبایی ستارگان در جامعه جهانی کم رنگ شده است .

وی ادامه داد: انجام تحقیق و پژوهش در حوزه نجوم، دیدن آسمان و رصد کردن ستارگان کمک بزرگی به دانش آموزان می کند تا وارد عرصه گسترده ای از علم و دانش شوند .

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش وپرورش ابراز امیدواری کرد، دانش آموزان محقق حوزه نجوم با تلاش و پشتکار خود بتوانند در المپیادهای ملی و بین المللی صاحب رتبه و نام شوند .

علی اکبرزاده تاکید کرد: آموزش و پرورش استان زنجان با طرح ها و برنامه ریزی هایی که انجام داده است می تواند به عنوان قطب نجوم در سطح کشور بدرخشد .

در ادامه این مراسم مدیر اجرایی دهمین همایش دانش آموزی نجوم گفت: 320 مقاله از استان های همدان، کرمانشاه، قزوین، کردستان و زنجان به این همایش ارسال شد .

اکبر تقیلو خاطرنشان کرد: از کل مقالات ارسال شده به دهمین همایش دانش آموزی نجوم 185 مورد توسط دانش آموزان دختر و 135 مقاله هم ازسوی دانش آموزان پسر ارایه شده است .

وی ادامه داد: 210 مقاله از سوی دانش آموزان مقطع تحصیلی دوره اول متوسطه و 110 مورد نیز از دوره دوم متوسطه ارسال شده است .

مدیر اجرایی دهمین همایش دانش آموزی نجوم گفت: از کل مقالات ارسال شده به این همایش 30 مقاله توسط هیات علمی داوران انتخاب شد که 12 مقاله در این همایش به صورت سخنرانی و 17 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود و یک نرم افزار بازی با قابلیت نصب در گوشی های اندروید نیز رونمایی خواهد شد .

تقیلو تاکید کرد: موضوع مقالات در دوره اول مقطع متوسطه زندگی و تحول خورشید، نحوه تشکیل سیارات منظومه شمسی و بررسی امکان حیات بر روی کره مریخ بود .

وی فیزیک خورشید، سیارات فرا زمینی، عکاسی نجومی، ساخت ابزارها و نرم افزارهای نجومی و زندگی و تحول و ستارگان را از موضوعات مقالات ارایه شده در مقطع دوم متوسطه بیان کرد .

در پایان این مراسم از زحمات نبی الله رضایی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تقدیر و سید محمود سیفی نیا به عنوان سرپرست جدید این معاونت معرفی شد .

در حالیکه زمان شروع دهمین همایش دانش آموزی نجوم در دعوت نامه نخست ساعت 9 صبح اعلام شده بود طی دعوت نامه بعدی زمان برنامه به 9 و 30 تغییر یافت اما با این وجود مراسم ساعت 10 آغاز شد و همین موضوع منجر به نارضایتی دانش آموزان و معلمان حاضر در برنامه شد و برای عده ای از مهمانان ساعت دقیق شروع برنامه اعلام نشده بود و عده ای از فرهنگیان نیز از ساعت 9 به همراه دانش آموزان در سالن همایش منتظر بودند .

/حیدری/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار