برگزاری کنسرت موسیقی بیژن کامکار در مهاباد

خبرگزاری پانا: کنسرت موسیقی بیژن کامکار با حضور جمع زیادی از شهروندان مهابادی و علاقه مندان به موسیقی شهرهای همجوار، در این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۳۴۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کنسرت موسیقی بیژن کامکار با حضور جمع زیادی از شهروندان مهابادی و علاقه مندان به موسیقی شهرهای همجوار، در این شهرستان برگزار شد .

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مهاباد گفت: این کنسرت که به مدت دو شب در شهرستان مهاباد برگزار شد، قطعات موسیقی فولکلوریک کردی با سازهای زهی، مضرابی، کوبه ای و سازهای بادی محلی به اجرا درآمد که با استقبال حاضران مواجه شد.

ارشد هناره افزود :بیژن کامکار در برنامه های متعددی شرکت کرده و در کنار خوانندگانی نظیر شهرام ناظری و محمدرضا شجریان در معرفی هنر اصیل موسیقی ایران و اشاعه آن سهم بسزایی داشته است و این برای دومین بار است که بیژن کامکار در شهرستان مهاباد اقدام به برگزاری کنسرت می کند.

وی اضافه کرد:بیژن کامکار از بنیانگذاران گروه شیدا و عارف است و در نواختن رباب که یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین سازهای سنتی ایران است مهارت دارد و علاوه بر آن در نواختن دف، تنبک، قیچک و تار بسیار تواناست.

شایان ذکر است بیژن کامکار علاوه بر نوازندگی، تجربه خوانندگی هم دارد و در این زمینه آثار بسیاری چون کجائید ای شهیدان خدائی، به یاد حافظ، بامداد، آوای باران، افسانه تنبور، مستان سلامت می کنند، سایه روشن مهتاب، شباهنگام، دف و نی، به سبک سنتی و در زمینه موسیقی کردی آثاری چون کانی سپی، ئاگری زیندو، گل نیشان، گلاریژان، سیوی سور، زردی خزان را ارائه داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار