پس از تاکید نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

امام جمعه موقت لامرد: الحاق، مهم ترین خواسته مردم فارس است

خبرگزاری پانا: امام جمعه موقت لامرد گفت: الحاق فارس به خلیج همیشه فارس مهم ترین خواسته مردم این استان پهناور است.

کد مطلب: ۳۴۰۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت السلام محمد امین غفاری در خطبه های امروز نماز جمعه لامرد با اشاره به سخنان اخیر نماینده ولی فقیه در استان فارس و سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به این استان، اظهار کرد: مصوبات الحاق استان فارس به آب های نیلگون خلیج فارس هنوز برای مردم این استان، شفافیت کامل را ندارد و انتظار می رود مسئولان شهرستانی، استانی و استاندار فارس در راستای فرمایشات نماینده ولی فقیه در این استان، موضوع الحاق را به جد پیگیری کنند.

امام جمعه موقت لامرد با بیان اینکه دریا یک نعمت و موهبت الهی است، اذعان کرد: استان فارس، استانی است که 15 هزار شهید گلگون کفن به انقلاب اسلامی و نظام اهدا نموده واین پشتوانه ای برای اسلام و انقلاب اسلامی است، پس از مسئولان استان و مسئولان شهرستان خواهش می کنم که دغدغه های مردم را در اختیار رئیس جمهور قرار دهند.

غفاری تاکید کرد: مردم جنوب همیشه پاسبانان واقعی خلیج همیشه فارس بوده اند، حال قطعه ای در کنار دریا می خواهند به این استان پهناور و مستعد واگذار کنند، می بایست در این امر تصریح ببخشند تا سرمایه گذاران حضور یابند و سرمایه گذاری کنند و جوانان اشتغالی پیدا کنند و پول ها وسرمایه های مانده در بانک ها به یک فرصت تبدیل شود.

وی افزود: همگان در انتظار این جهش اقتصادی، امنیتی در سطح استان فارس خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه لامرد با اشاره به اثرات قرائت قرآن کریم، اظهار کرد: قرائت متوالی و مستمر قرآن، نورانیت قرآنی را در انسان ها بیشتر می کند.

وی خطاب به مردم گفت: اینگونه نیست کسی بگوید وقت ندارم، انسان می تواند در 24 ساعت روز حداقل یک آیه از قران را قرائت کند.

امام جمعه موقت لامرد با اشاره به احادیث پیرامون اسراف و تاکید اسلام بر این مقوله مهم عنوان کرد: مردم باید در مواد غذایی اعتدال داشته باشند و از اسراف بپرهیزند. از پرحرفی و گفتن های بی دلیل ، از انتقال اطلاعات که یقین نسبت به آن را نداریم، دوری کنیم و در حفظ آبروی مردم بکوشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز حادثه طبس اشاره داشت و گفت: پنجم اردیبهشت ماه حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس بود که هنوز این شیطان بزرگ مرتکب خطا می شود و از واقعه عبرت نگرفته است.

غفاری خاطر نشان کرد: آمریکا هیچگاه و در هیچ زمانی با سفره توحید و توحیدیان نمی تواند همراه شود.اگر رهبر معظم انقلاب می فرماید من خوش بین نیستم، بخاطر این است که مگر می شود در جبهه اسلام کفر باشد و بتوان به آن اعتماد کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم در جزئیات مذاکرات، آن اصولی که بسته می شود و ذکر می شود، اصول و شروط رهبر معظم انقلاب باشد. دفع و رفع تحریم ها اثر مذاکرات نیست، بلکه جزئی از مذاکرات است.

این خطیب همچنین اظهار کرد: نهم اردیبهشت ماه روز شورا ها را در پیش داریم، روزی بسیار مناسب است که آنهایی که در سطح شهرستان اقداماتی را در قالب شورا ها انجام می دهند، در قالب یک گزارش به مردم ارائه دهند و مردم را از روند اقدامات شهری آگاه سازند.

وی با بیان اینکه سال همدلی و همزبانی فرصت خوبی برای آگاهی دادن به مردم است، افزود: یک یادآوری به اداره تعاونی های این شهرستان بکنم، تعاونی ها با توجه به اساس نامه ای که دارند، بازرسانی باید بر اقدامات آنها نظارت کنند.

غفاری ابراز داشت: بازرسان باید سالانه گزارش بازرسی خود را به سهامداران برسانند. خیلی از شهروندان نسبت به تعاونی ها گله دارند، این مشکلات را رفع کنید و گزارشات را دقیق و صحیح به مردم گزارش دهید.

وی متذکر شد: متاسفانه برخی از تعاونی ها نیاز به نگرشی شفاف دارند و از همین جا به مردم شهرستان اعلام خطر و هشدار می دهم به تعاونی ها که نسبت به عملکرد خود سفاف سازی کنند و از طریق رسانه ها مردم را آگاه سازند. چه تعاونی های مسکن،مصرف و تعاونی هایی دیگری که در حوزه خاص در این شهرستان مجوز تاسیس دارند.

امام جمعه موقت لامرد همچنین خطاب به مجموعه مدیریت شهری اظهار داشت: شهرداری در خصوص جایگاه رانندگان حمل و نقل عمومی چاره ای بیاندیشد چرا که هوا بسیار گرم و سوزان شده است و بار ها شاهد پناه بردن آنها به سایه ای از یک درخت بوده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار