رئیس سازمان بازرسی كل كشور خبر داد:

رتبه جهانی فساد اقتصادی کشور به رتبه هشت ارتقاء یافت

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان بازرسی كل كشور گفت: مدیران نباید اجازه دهند افرادی که زمینه ارتکاب تخلف دارند وارد دستگاه مسئولیتی آنها شوند، چرا كه چنین افرادی مانند ویروس در دستگاه‌های مختلف کشور عمل می‌کنند.

کد مطلب: ۳۳۸۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، هادی سراج در آیین تودیع و معارفه مدیران كل قدیم و جدید بازرسی فارس در شیراز بیان كرد: امسال با جدیت بیشتری با افرادی که تخلف قانونی در دستگاه‌های مختلف دارند، برخورد خواهد شد.
وی افزود: مسائل مرتبط با مفاسد اقتصادی که توسط رهبرانقلاب مطرح شده در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی و با حضور معاونان سه قوه با برنامه‌ریزی در حال پیگیری است.
رئیس سازمان بازرسی كل كشور با تأكید بر این مطلب كه مباحث مطرح شده از سوی رهبری با همدلی و همزبانی دولت و مردم قابل اجراست، گفت: این سازمان با پیگیری فرامین ایشان و با قاطعیت در برخورد با مفاسد در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و ... تلاش خواهد كرد.
قاضی سراج همچنین قرار گرفتن سه مؤلفه مادی، معنوی و قانونی را برای تحقق یك جرم ضروری دانست و در این خصوص اظهار كرد: مدیران دستگاه‌های مختلف از فراهم شدن بستر برای قرار گرفتن این سه ویژگی در كنار هم جلوگیری كنند.
وی ادامه داد: در زمان وقوع یک جرم در یك دستگاه نه ‌تنها باید با مجرم برخورد شود بلکه باید با مباشران و شرکای جرم نیز برخورد قاطع و قانونی انجام شود.
رئیس سازمان بازرسی كل كشور همچنین به تشریح گزارش عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: گزارش مربوط به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری در بهمن ماه سال گذشته به رؤسای سه قوه و مقام معظم رهبری ارسال و به معاونان اقتصادی برای اصلاح امور اقتصادی کشور ابلاغ شد.
به گفته سراج، ضمانت اجرای قوانین مربوط به سازمان بازرسی کل کشور مبنای قانونی دارد و اگر قوانین ابلاغ شده از سوی این نهاد اجرایی نشود حكم حبس در زندان از یك تا سه ماه را شامل می‌شود.
وی همچنین با بیان اینكه در گذشته تنها یک درصد از پیشنهادات ارائه شده از سوی سازمان بازرسی کشور قابلیت اجرایی شدن داشت، گفت: این مشکل با حضور یک قاضی در هیئت بدوی برطرف شده است.
این مقام قضایی معتقد است برای تك تك مدیران به عنوان سرمایه‌های کشور هزینه شده كه شایسته است آنها بر زیرمجموعه‌های خود نظارت داشته باشند، چرا كه اگر نظارت عالیه آنها ایجاد شود از بروز بسیاری از تخلفات در دستگاه‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.
سراج در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نكته كه استان فارس در سال‌های گذشته در زمینه‌های قتل و سرقت در شمار رتبه‌ها نخست در سطح كشور قرار داشت، بیان كرد: به دلیل برخوردهای قاطع و مناسب با مجرمان در مدت کوتاهی شاهد كاهش محسوس این دو موضوع در این استان بودیم.
وی ابراز امیدواری كرد تا دو سال آینده فارس در رده‌های آخر سرقت و قتل در کشور قرار گیرد، چرا كه زمینه‌های قتل و سرقت زیبنده این استان با چنین جایگاه ارزنده‌ای نیست.
رئیس سازمان بازرسی كل كشور در خصوص انتصاب جدید در سازمان بازرسی فارس نیز گفت: كاظم اكرمی، ریاست جدید سازمان بازرسی از قضات خوش‌نامی هستند كه اجرای قاطع قوانین در شهرستان کازرون توسط وی بسیار قابل تقدیر بوده و هست.
سراج با بیان اینكه رتبه جهانی فساد اقتصادی کشور به رتبه هشت ارتقاء یافته، خاطرنشان كرد: بر مبنای معیارهای قانونی در سطح جهان رتبه فساد اقتصادی کشورمان در یک سال گذشته به دلیل برخوردهای قاطع با مرتکبان مفاسد اقتصادی در کشور به این رتبه ارتقا یافته است.
در این مراسم با قدردانی از حجت‌الاسلام سیدرسول محمودآبادی، مدیر سابق بازرسی فارس، قاضی كاظم اكرمی به‌عنوان مدیر كل جدید بازرسی استان فارس معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار