پایان جشنواره غذای محلی در لنگرود

خبرگزاری پانا:نخستین جشنواره غذاهای سنتی محلی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن، با حضور جمعی از مسئولین شهرستان لنگرود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۳۳۷۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگروددر گفتگو با خبرنگار پانا، در حاشیه برگزاری این جشنواره با بیان اینکه فرهنگ استفاده از غذاهای محلی و سنتی باید در جامعه گسترش یابد، اظهار کرد: آشنایی آحاد مردم با غذای محلی و سالم، ترویج فرهنگ صحیح تغذیه و ایجاد رقابت میان شهروندان از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی در ادامه گفت: این جشنواره در نوع خود بی نظیر بود و جمعی از شهروندان لنگرودی بخصوص بانوان در این جشنواره اوج هنر و مهارت های خود را در پخت غذاهای سنتی به نمایش گذاشتند.

مقدسی، زنده کردن آیین پیشینیان، استفاده از ظروف مسی و سنتی و بهره‌گیری از مواد اولیه تازه و سالم در طبخ غذاها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: استفاده از غذا‌های سنتی و محلی نقش مؤثری در ایجاد الگوی مناسب سبک زندگی اسلا‌‌‌می ‌و شیوه زندگی سالم دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: برای ترویج و شناساندن غذاهای سنتی و بومی به شهروندان، برای برگزاری این نوع جشنواره ها باید تلاش بیشتری شود.

شایان ذکر است: در نخستین جشنواره غذاهای سنتی محلی لنگرود 29 شرکت کننده با هم به رقابت پرداختند، که پس از انجام داوری غذاها، در جشنی با اجرای برنامه های هنری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از برگزیدگان جشنواره تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار