کشاورز ۲۰ ساله آذرشهر از مرگ حتمی نجات یافت

خبرگزاری پانا:مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجانشرقی گفت: اقدامات رها سازی و درمانی اورژانس ۱۱۵ برای کشاورز ۲۰ ساله در آذرشهر،جان مصدوم را از مرگ حتمی نجات داد.

کد مطلب: ۳۳۷۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حسینقلیزاده گفت: اقدامات رها سازی و درمانی اورژانس ۱۱۵ برای کشاورز ۲۰ ساله که بدنبال گیر کردن تیغه دستگاه شخم زنی در پای کشاورز و شکستن آن و خونریزی شدیددچار کاهش هوشیاری شده بود،جان مصدوم را از مرگ حتمی نجات داد.

حسینقلی زاده در توضیح حادثه روی داده گفت:طی تماس گرفته شده در ساعت ۱۲:۲۹ امروز مورخه ۲۷/۰۱/۱۳۹۴ با اپراتوری شهرستان آذرشهر و گزارش حادثه روی داده در زمینهای گشاورزی مابین دو روستای قاضی جهان و آخرجهان و گیر کردن تیغه دستگاه شخم زنی در پای جوان ۲۰ ساله،فوریتهای پزشکی آذرشهر به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت:پس از رسیدن تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ آذرشهر به بالین مصدوم،از خونریزی شدید ناحیه پای مصدوم که به علت فرو روفتن و شکستن استخوان کشاورز شده بود و نیاز به انتقال سریع درمان داشت،جهت رهاسازی مصدوم با عوامل آتشنشانی تماس گرفته شد.
حسینقلی زاده گفت:به علت وخامت حال مصدوم،تیغه دستگاه شخم زنی پس از ثابت سازی در محل زخم از دستگاه جدا و مصدوم با اقدامات حمایتی و درمانی به بیمارستان آذرشهر انتقال داده شد.
وی گفت: وضیعت عمومی جوان بیست ساله کشاورز مناسباست.
حسینقلی زاده گفت:در زخمهائی که جسم خارجی در محل است از خارج کردن آن اجتناب شود که امکان اینکه اگر جسم خارجی خارج شود،شدت خونریزی افزایش یافته و عروق و اعصاب را نیز حین خارج کردن پاره کند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار