معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام :

راه اندازی بازارچه مرزی کوله بری در مرز مهران مهمترین برنامه ماست

خبرگزاری پانا : معاون سیاسی استانداری ایلام گفت: مهمترین برنامه ما راه اندازی بازارچه مرزی کوله بری در مرز مهران به جهت رونق اقتصادی مردم مرز نشین استان های ایلام و واسط عراق است .

کد مطلب: ۳۳۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حسن بهرام نیا در این نشست مشترك که با حضور معاون استاندار و جمعی از مسئولین استان واسط عراق و هیئت ایرانی در پایانه مرزی مهران برگزار گردید با اعلام خبر فوق افزود: مدیریت ارشد استان رونق اقتصاد و گسترش بازرگانی خارجی ایلام با كشور دوست و همسایه به ویژه همكاری تجاری با استان مرزی واسط عراق را در اولویت راهبردها و رویكردهای كلان خود قرار داده است.
وی ادامه داد: توسعه همكاری ها در حوزه های مختلف با برگزاری نشست های این چنین به هدف ایجاد اشتغال، افزایش رفاه زندگانی مردم و توسعه اقتصادی ایلام در زمره برنامه های محوری مسوولان ارشد استان قرار دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: راه اندازی بازارچه مرزی كوله بری در مهران یكی از مهمترین این برنامه هاست كه برای توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی میان مردم دو استان لازم است، اجرایی شود و مسئولان استان ایلام از آمادگی لازم و كافی برای راه اندازی بازارچه كوله بری برخوردارند.
بهرام نیا بیان داشت: مرز مهران به دلیل رعایت موازین بهداشتی و وضعیت مطلوب بهداشتی از سوی سازمان بهداشت جهانی به مرز درجه یک بین المللی ارتقاء یافت.
معاون استاندار واسط عراق نیز در این نشست گفت: راه اندازی بازارچه تجارت كوله بری و مبادله كالا در مرز بین المللی مهران باعث رونق اقتصادی و رفاه مردم دو استان ایلام و واسط می شود.
صبیح لفته فرحان كه به منظور راه اندازی تجارت كوله بری و بررسی جزییات تفاهم نامه پیشین مسوولان استان های ایلام و واسط عراق در پایانه مرزی مهران حاضر شده بود، اظهار كرد: ایجاد بازارچه مرزی و توسعه تجارت كوله بری نقش مهمی در افزایش ارتباط بازرگانی و توسعه فعالیت های تجاری میان مردم این مناطق دارد.
وی ادامه داد: مردم و مسوولان استان واسط عراق تاكید دارند كه این بازارچه هرچه زودتر راه اندازی شود.
معاون استاندار واسط عراق در بخش دیگری از سخنانش خواستار ایجاد كنسولگری ایران در شهر كوت مركز این استان شد و گفت: برای توسعه مراوده های بازرگانی میان دو استان، ایجاد دفتر كنسولگری ایران در كوت ضروری است.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه پیش نویس تفاهم نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برانجام همه¬ی بندهای آن تأکید شد ، درب دوم بازارچه به صورت موقت مصادف با ولادت امام موسی کاظم(ع) افتتاح گردید، تفاهم نامه در جلسه آینده به امضاء دو استاندار خواهد رسید ، در پایان بر استمرار این نشست ها و همکاری های مشترک در راستای توسعه روابط بین دو استان تأکید شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار