برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق در مدارس نوبران

خبرگزاری پانا: کارگاه آموزشی پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات مدیران، معاونان و خدمتگزاران در مدارس نوبران برگزار شد.

کد مطلب: ۳۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، معاون اداره آموزش و پرورش نوبران در این کارگاه آموزشی با اشاره به اهمیت و نقش خدمتگزاران در مدرسه، گفت: خدمتگزاران به عنوان بابای مدرسه و امین خانواده­های دانش آموزان هستند و اهمیت کار آنها کمتر از کار معلمان نیست.

عبادی در سخنانی به ذکر نکات مهم ایمنی و حفاظتی در مدارس پرداخت و افزود: با توجه به فصل سرما و سردی هوا ممکن است دانش آموزان به وسایل گرمایشی بیشتر نزدیک شوند که ممکن است در اثر بی توجهی دچار ایجاد حادثه شوند، لذا ضرورت دارد با یک مانعی از نزدیک شدن بیش از حد به وسایل گرمایشی جلوگیری شود.

در ادامه جلسه کارشناس شهرداری نوبران گفت: در حوادث آتش سوزی در ابتدا با حفظ خونسردی لازم است نوع آن را مشخص و نسبت به قطع فوری جریان برق و گاز به منظور کاهش و مهار آتش سوزی اقدام کرد.

خاکپور نحوه استفاده از کپسول­های آتش نشانی تشریح و در خصوص نوع کاربرد آنها در آتش سوزی­ها توضیحات لازم را ارائه نمود.

این کارگاه با ایجاد آتش سوزی در محوطه باز به منظور افزایش مهارت حاضرین و آشنایی بیشتر با نحوه خاموش کردن آتش به وسیله وسایل آتش نشانی مانند کپسول و آب پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار