با امضای قرارداد خواهرخواندگی:

روابط اقتصادی و گردشگری میان شهرهای ارومیه و ارزروم توسعه می‌یابد

خبرگزاری پانا:با امضای قرارداد خواهرخواندگی میان شهرهای ارومیه و ارزروم تركیه، روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان این دو شهر توسعه می‌یابد.

کد مطلب: ۳۳۴۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قرارداد خواهرخواندگی میان شهرهای ارومیه و ارزروم تركیه با هدف توسعه و تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری طی هماهنگی های استانداری آذربایجان غربی و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، توسط محمد حضرت پور شهردار ارومیه و محمت سكمن شهردار ارزوم به امضاء رسید.

ایجاد امكانات لازم در خصوص تبادل تجربیات و اطلاعات در زمینه معماری و شهرسازی، امور زیربنایی شهری، حفظ و احیاء میراث فرهنگی، محیط زیست و بهداشت شهری، حوادث غیرمترقبه و بحران‌های شهری از جمله بندهای مورد توافق طرفین در این قرارداد است.

مبادلات گسترده فرهنگی، برگزاری هفته های فرهنگی و نمایشگاههای صنایع دستی، بزرگداشت روز شهرها، نامگذاری نمادهایی در دو شهر به منظور تقویت دوستی و روابط فیمابین از دیگر موارد مورد توافق در قراردادخواهرخواندگی میان شهرهای ارومیه و ارزروم است.

همچنین در این قرارداد، دو طرف برای ایجاد بستر مناسب جهت ترویج و گسترش صنعت توریسم در ابعاد مختلف، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، توسعه زمینه های تجاری، بازرگانی و صنعتی فیمابین در حوزه شهری، تبادل هیئت های فنی و كارشناسی در راستای بهره گیری از دستاوردهای نوین مدیریت شهری فیمابین در قالب برگزاری كارگروههای آموزشی و فرصت های مطالعاتی توافق نمودند.

گفتنی است، قرارداد خواهر خواندگی میان شهرهای ارومیه و ارزروم تركیه، در سفر هیئتی از شهرداری ارومیه به این شهر، توسط شهرداران ارومیه و ارزروم به امضاء رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار