در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت لایحه جلوگیری از تقلب علمی/تعیین جریمه اساتید و دانشجویان

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص تعیین تکلیف لایحه جلوگیری از تقلب علمی گفت: این لایحه هنوز به مجلس ارسال نشده است.

کد مطلب: ۳۳۲۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به تهیه لایحه جلوگیری از تقلب علمی در وزارت علوم اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما در بدنه آموزش عالی و تهیه پایان نامه های دانشجویی داریم مباحث تقلب علمی و پایان نامه فروشی است که به شدت در سال های اخیر رو به افزایش است، بنابراین با دغدغه ای که نمایندگان کمیسیون آموزش داشتند و دغدغه وزارت علوم قرار شد تا وزارت علوم آیین نامه ای را برای جلوگیری از این موضوع تهیه کند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بنابراین قرار شد تا آیین نامه مذکور شامل سه بخش اساتید، دانشجویان و شرکت‌ هایی که اقدام به خرید و فروش مقالات و پایان نامه‌ های دانشجویی می ‌کنند، می شود.


وی درخصوص آخرین وضعیت این لایحه نیز گفت: تا آنجا که ما در جریان برنامه های وزارت علوم قرار گرفتیم و پیگیر موضوع جلوگیری از تقلب های علمی هستیم، بخش اول لایحه مذکور تهیه شده و هنوز اقدامات اساسی انجام نشده است. البته قرار است در این لایحه میزان جرم و جریمه برای اساتید و دانشجویان نیز در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار