مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

باید به سمت شاخص شدن یادواره های شهدا پیش برویم

خبرگزاری پانا: مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در جلسه ای با مسئولین آموزش و پرورش سبزوار از نزدیک با اهداف و راهبردهای یادواره بزرگ شهدای فرهنگی و دانش آموز آشنا شد.

کد مطلب: ۳۳۱۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ در این دیدار معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار ضمن عرض خیر مقدم توضیحاتی جهت آشنایی هر چه بیشتر ارائه کرد.

بینش ادامه داد: یکی از اهداف اصلی ما در این کنگره تاثیرگذاری به یاد ماندنی آن بر قشر جوان و نوجوان است.
وی ادامه داد: رویکرد کنگره دانش آموزی است و اجرا و طراحی اولیه کار به دست دانش آموزان بوده و ما امیدواریم که جامعه هدف ما که در این کنگره دانش آموزان هستند از تاثیر پذیری بیشتری برخوردار باشند.
مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطر نشان کرد: یادواره های بسیاری در سراسر کشور برگزار شده است که بعضی از آن ها شاخص شده اند و شما هم باید به سمت شاخص شدن پیش بروید.
کفراشی تصریح کرد: یادواره شهدا برای خودمان است برای این که خودمان را زنده کنیم نه شهدا را و بدانیم آسایش و آرامش ما به حرمت خون پاک شهداست.
وی ادامه داد: بیایم خانواده شهدا را قدر بدانیم چرا که یکی از شافعان روز قیامت شهدا هستند و ان شاء الله با اجرای این کنگره که به نوعی شکرانه نعمت است هم بتوانیم از خانواده های شهدا قدردانی کنیم و هم این که شفاعت شهدا را شامل حال خود کنیم.
در ادامه احمد یزدی کارشناس مسئول مشارکت های مردمی شاهد و ایثارگران و شوراها نیز با اشاره به برگزاری کنگره شهدا با دو رویکرد پژوهشی و همایشی گفت: شهید پژوهی در سال تحصیلی جاری در میان دانش آموزان آغاز شده و پژوهش های دانش آموزان جمع آوری و مورد ارزیابی قرار گرفته است
وی ادامه داد: قسمت پژوهشی کنگره اختصاص به همکاران فرهنگی دارد که با صدور گواهی علمی این موضوع دارای اعتبار علمی بیشتری خواهد شد .
احمد یزدی با اشاره به کمیته های موجود در کنگره گفت: 11 کمیته که ریاست آن بر عهده مدیریت اداره بوده و کمیته مالی و پشتیبانی آن توسط حسن محرابی، کمیته حقوقی توسط سید رضا خاتم پور ،کمیته نظارت و راهبردی توسط عبد الکریم شجاع ، کمیته روابط عمومی و تبلیغات توسط روح اله مهری، کمیته فرهنگی و هنری توسط علی مهرآراء، کمیته ورزشی توسط سید حسین حسینی،کمیته فنی و رایانه توحید پناه،کمیته طراحی و مهندسی توسط هادی سلیمانی، کمیته امور بانوان توسط سرکار خانم مقدم، کمیته دانش آموزی توسط آقای تاج آبادی و کمیته ایثارگران توسط آقای قزی اداره خواهد شد.
یزدی ادامه داد از ابتدای سال 94 دید و بازدیدهایی از خانواده های معظم شهدا را آغاز کرده ایم و جهت دعوت به مراسم به منازلشان رفته ایم و از آن ها در مورد اجرای هر چه بهتر یادواره نظر خواهی کرده ایم.
دراین جلسه دو تمبر یادبود که یکی از آن ها برای عموم و دیگری که منقش به تصویر شهید است مورد بازدید قرار گرفت و قرار شد در در روز یادواره به خانواده های معزز شهدا اهدا شود.
همچنین درخواست مجوز صدور گواهی علمی توسط این مدیریت نیز مورد تایید و استقبال مشاور وزیر قرار گرفت.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار