شتاب در خزانه گیری برنج برای صرفه جویی در مصرف منابع آبی ضروری است

خبرگزاری پانا : مدیر جهاد کشاورزی رودسر با بیان اینکه تاکنون 65درصد کار احداث خزانه گیری برنج در این شهرستان انجام شده است بر تسریع این اقدام از سوی شالیکاران برای صرفه جویی در مصرف بهینه منابع آبی تاکید کرد.

کد مطلب: ۳۳۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزار پانا : احسان اله مشتاق در جریان بازدید از روند عملیات ایجاد خزانه گیری برنج در شالیزارهای بخش کلاچای رودسر گفت: ایجاد خزانه گیری برنج در این شهرستان از نیمه اول فروردین آغاز شده و تا پایان این ماه به پایان می رسد.

وی از کشاورزان خواست در فرصت باقی مانده نسبت به احداث خزانه گیری برنج اقدام تا در فصل زراعی به موقع به عملیات نشا برنج که در اردیبهشت ماه شروع می شود، مبادرت کنند.

مشتاق گفت: شتاب بخشی در روند اجرای این طرح در جهت صرفه جویی از مصرف بهینه منابع آبی موجود کمک شایانی به کشاورزان خواهد کرد.

مشتاق در ادامه با بیان اینکه شخم اولیه زمین های شالیزاری در این شهرستان به پایان رسیده است، افزود: کار شخم دوم نیز در 20درصد اراضی شالیزاری صورت گرفته و این روند در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر همچنین با اشاره به اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی در سطح 22هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای لشکاجان علیا و دوگلسرای این شهرستان بیان کرد: اجرای این طرح بعد از دو سال وقفه از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی بیان داشت: کار تجهیز و نوسازی اراضی در این دو روستا تا نیمه اردیبهشت به پایان خواهد رسید و برای نشا به کشاورزان خواهد شد.

مشتاق اضافه کرد: تاکنون کار تسطیح و یکپارچه سازی اراضی در 70درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به پایان رسیده و یک هزار هکتار دیگر نیز قابلیت اجرای این طرح را دارد که 500هکتار آن تهیه طرح مطالعاتی در آن انجام گرفته و با تامین اعتبار در سال های آتی این طرح نیز به اجرا در می آید.

وی بیان داشت: در شهرستان رودسر 10هزار و 700هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد که 9هزار هکتار آن قابلیت طرح تجهیز و نوسازی دارد.

به گفته وی در این شهرستان انواع ارقام محلی و پرمحصول برنج کشت می شود که 13هزار بهره بردار در تولید برنج اشتغال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار