شاخص بیشتر بورس های آسیایی کاهش یافت

خبرگزاری پانا: بیشتر شاخص های بازارهای بورس آسیا در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافتند. این کاهش شاخص بازارهای آسیایی در واقع پیگیری روند کاهش شاخص های وال استریت در معاملات روز سه شنبه است.

کد مطلب: ۳۳۰۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کاهش شاخص بورسهای آسیایی همچنین پس از آن صورت گرفت که آمار جدید از کاهش اعتماد تجاری در ژاپن حکایت دارد. با این حال شاخص بازارهای بورس هنگ کنگ و شانگهای به علت افزایش فعالیت صنعتی در چین در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

تحلیلگران هشدار داده اند پس از رشد نسبی بازارهای بورس بین المللی در سه ماهه نخست سال 2015 میلادی، در آینده نزدیک مسیر پیش روی بازارهای بورس، پرفراز و نشیب خواهد بود چرا که هنوز بحران بدهی یونان حل نشده است، بهای نفت همچنان بی ثبات است و وضع نرخ بهره در آمریکا نیز هنوز نامشخص است.

شاخص بازار بورس توکیو در معاملات روز چهارشنبه 1.23 درصد، شاخص سیدنی 0.58 درصد، شاخص بازار بورس سئول 0.59 درصد و شاخص بازار بورس سنگاپور 0.21 درصد کاهش یافت با این حال شاخص بازارهای بورس هنگ کنگ و شانگهای به ترتیب 0.22 و 0.38 درصد افزایش یافت.

سرمایه گذاران پس از سپری کردن سه ماه سود فوق العاده در بازارهای بورس از جمله افزایش ده درصدی شاخص بازار بورس توکیو و هشت درصدی شاخص سیدنی، به علت روند رویدادهای کنونی جهان کاهش شاخص ها را پیش بینی می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، نادر نعیمی تحلیلگر مستقر در سیدنی می گوید سه ماه دوم دشوارتر خواهد بود و احتمال نوسان بازار بسیار زیاد است.

بحران یونان مهمترین عامل موثر بر بازار های بورس است که سرمایه گذاران در حال پیگیری تحولات مربوط به آن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار