کاروانسرا مشیر جلوه گاه نمایشگاه صنایع دستی

خبرگزاری پانا:نمایشگاه مردم شناسی و صنایع دستی بخش کنارتخته و کمارج کاروانسرای تاریخی مشیر برگزار شد.

کد مطلب: ۳۲۹۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شهرستان کازرون به عنوان مبدا ورود و خروج استان فارس به سمت استانهای همجوار از دیر باز مورد توجه سیاحان و گردشگران بوده و به طور خاص سالانه حجم به سزایی از آمار مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است . از جمله این آثار تاریخی که در ترمینال ورود و خروج استان به سمت استانهای بوشهر قرار گرفته کاروانسرای مشیر کنارتخته می باشد .

محمدرضا معینی مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون در این رابطه گفت : کاروانسرای تاریخی مشیر متعلق به دوره صفویه بوده و دارای وسعتی قریب به 3000 متر مربع می باشد . بنای مذکور دارای یک حیاط مرکزی که در اطراف آن اتاق هایی برای استراحت کاروانیان و مسافران ساخته شده است . مصالح به کار رفته در ساخت این بنا سنگ و گچ است که برای نگه داشتن سقف از طاق تویزه و طاق تیز که یکی از شاخصه های معماری ایرانی است استفاده شده است . این بنا به شماره 28250 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
وی افزود : طی برنامه های اجرایی توسط میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری بخش کنارتخته مرمت شده و هم اکنون با 22 حجره توسط شهرداری و بخشداری به نمایشگاه مردم شناسی و غرفه های عرضه محصولات صنایع دستی به عنوان یک فرصت اشتغالزا و معرفی توانمندی بخش کنارتخته و کمارج تبدیل شده است .
معینی گفت : این نمایشگاه که با ارائه اشیاء تاریخی ، صنایع دستی ، غذاهای سنتی ، جلوههای زندگی گذشتگان و اجرای برنامه های شاد و متنوع در 27اسفند ماه 93 افتتاح شدو تا 14 فروردین ماه پذیرای مسافران و بازدید کنندگان این شهرستان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار