مدیر کل هواشناسی استان اردبیل :

نرم افزار خبر زنده هواشناسی در اردبیل راه اندازی می شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سال آینده نرم افزار خبر زنده هواشناسی در این استان راه اندازی خواهد شد.

کد مطلب: ۳۲۷۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،علی دولتی مهر در نشست خبری دستگاه های زیر مجموعه راه و شهرسازی تصریح کرد: این نرم افزار با صرف اعتبار ۱۷۰ میلیون ریال تهیه شده است و می تواند اخبار زنده هواشناسی را در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی استفاده از این نرم افزار را منوط به همکاری صدا و سیمای استان دانست و گفت: در صورت همکاری این نهاد اجرایی از سال آینده هم در بخش صدا و هم در بخش سیما خبر زنده هواشناسی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان در عین حال از تهیه نرم افزار «هوانما» خبر داد و افزود: این نرم افزار نیز در فرودین ماه سال آینده در محل فرودگاه اردبیل نصب می شود و عملیات پایش و پیش بینی هوا به ویژه برای فرودگاه را تسهیل خواهد کرد.

دولتی مهر بخشی از فعالیت های هواشناسی استان را تهیه رادار هواشناسی به عنوان یکی از مهمترین سامانه های پایش جوی خواند و افزود: با پیگیری های صورت گرفته رادار با هزینه کرد ۶۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی افزود: برای تامین زیر ساخت ها استان ۱۰ میلیارد ریال اختصاص داده و امید می رود با تحویل دستگاه در نیمه اول سال آینده بتوان شاهد نصب و بهره برداری از رادار بود.

مدیر کل هواشناسی استان از انجام چند طرح تحقیقاتی در این نهاد اجرایی خبر داد و گفت: در حال حاضر پنه بندی اقلیم استان و نصب سامانه های مانیتورینگ هشدار هواشناسی مطالعه می شود.

دولتی مهر تاکید کرد: این سامانه می تواند در خروجی شهرهای استان نصب شده و حداقل در شش ماهه دوم سال وضعیت آب و هوا را در اختیار رانندگان و مسافران جاده ها قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت سایر دستگاه ها بتوان در سال آینده نسبت به نصب این سامانه اقدام کرد و حداقل در محورهای مواصلاتی با تغییرات جوی زیاد بتوان از آن استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار