فرماندار گرمی مغان:

سهم 850 میلیارد ریالی گرمی مغان از سفررییس جمهوری به استان اردبیل

خبرگزاری پانا:فرماندار گرمی مغان تامین 850 میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان را رهاورد سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان اردبیل اعلام کرد.

کد مطلب: ۳۲۴۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود علایی در نشست خبری با خبرنگاران استان اردبیل گفت: با تامین این اعتبار برای گازرسانی به 50 روستا ، تامین آب 80 روستا و اجرای پروژه های عمرانی دیگر برنامه ریزی شده است .

وی با اشاره به این که با خروج بی برنامه آب های سطحی گرمی مغان از مرز کشور سالانه بیش از 70 میلیون ریال از جیب هر شهروند این شهرستان خارج می شود تداوم عملیات احداث سد عمارت در شش جبهه کاری با 300 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری را از برکات سفر دولت دانست .

فرماندار گرمی افزود: سه هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این سد از صندوق توسعه ملی ظرف سه سال آینده تامین خواهد شد .

وی احداث یا مطالعه سدهای تازه کند ، توسانلو و سینه سر را از دیگر فعالیت های عمرانی درگرمی مغان ذکرکرد
فرماندار گرمی در زمینه علت مهاجرت جمعیت گرمی مغان اظهار کرد: جمعیت این شهرستان در مدت 10 تا 20 سال گذشته از 120 هزار به 85 هزار نفر کاهش یافته اما اخیرا نام نویسی دانش آموزان غیربومی در این شهرستان نوید بخش مهاجرت معکوس است .

وی همچنین با اشاره به نبود آب پایدار در 150 روستای گرمی از تامین 90 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای منطقه از مجمتع های آبرسانی ایلخی ، شهید باهنر ، برزند و فاز یک و دو شهید بالازاده خبر داد .

علایی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم همگرایی و برجسته نکردن اختلافات در استان تاکید کرد و گفت: وجود هفت هزار و 500 بیکار در گرمی مغان لزوم بهره مندی از منطقه آزاد تجاری ، صنعتی اردبیل برای برون رفت از مشکلات را ضروری کرده است .

وی سیاست زدگی را از مشکلات گرمی مغان دانست و از تلاش برای تقویت همگرایی در شهرستان خبر داد .

فرماندار گرمی خواستار تقویت فرهنگ بومی و احیای آیین های سنتی و بومی از جمله سیب انداختن بر سر عروس در جشن های عروسی به جای رواج آداب و موسیقی غربی شد .

وی در ادامه این نشست فضای سالم را برای برگزاری انتخابات ضروری دانست و گفت : نتیجه هر انتخابات باید به افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی منتهی شود .

علایی افزود: در صورت استانی شدن انتخابات شرایط رقابت ها در گرمی مغان تغییر خواهد یافت .

فرماندار گرمی مغان ادامه داد: در این شهرستان احزاب به معنای خاص فعالیت ندارند اما فعالیت آنها در چارچوب قانون آزاد است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل رکود 70 واحد تولیدی در گرمی مغان را نبود سرمایه در گردش ، نداشتن تخصص فنی و مشکلات بانکی مجریان طرح ها اعلام کرد .

علایی گفت: برای تفهیم نقش گمرک آزادلو در توسعه منطقه دیدارها و گفت و گوهایی با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان انجام شد و علاوه بر بازدید از نوار مرزی منطقه از تجار و بازرگانان جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری در شهرستان دعوت شده است .

وی گرمی مغان را دارای قابلیت های طبیعی و گردشگری خاص دانست و اظهار کرد: علاوه بر اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از دهیاران خواسته شده از فرصت تعطیلات نوروزی برای معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه استفاده شود .

فرماندار گرمی با تقدیر از سرمایه گذار و مجری کارخانه شیرآلات بهداشتی صنعتی گرمی مغان از تبدیل این کارخانه به شهرک صنعتی خصوصی و تخصیص 50 میلیون یورو اعتبار برای تکمیل و توسعه آن خبر داد .

گفتنی است : شهرستان گرمی مغان در مجاورت جمهوری آذربایجان و در شمال اردبیل قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار