فرماندار شهرستان رباط کریم تاکید کرد:

ایجاد جنگل مصنوعی بهترین راه مبارزه با الودگی هوا

خبرگزاری پانا: فرماندار شهرستان رباط کریم ضمن کاشت درخت در روز درختکاری در شهرهای نصیر شهر و رباط کریم و پرند اعلام داشت: درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده اند و به این ترتیب بهره مندی هایی که از درختان عاید بشر می گردد بیشمار است و اگر درختان را نعمات الهی بدانیم ، سخنی به گزاف نگفته ایم شاید به همین دلیل است که انسانهای فرهیخته نظیر شعرا و بزرگان در زمینه ادبیات و نیز پیشوایان دینی همواره آن را مد نظر قرارداده و بدان توجه نموده اند .

کد مطلب: ۳۲۳۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا، علی بیگی ،ضمن کاشت درخت در روز درختکاری در شهرهای نصیر شهر و رباط کریم و پرند اعلام کرد: درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده اند و به این ترتیب بهره مندی هایی که از درختان عاید بشر می گردد بیشمار است و اگر درختان را نعمات الهی بدانیم ، سخنی به گزاف نگفته ایم شاید به همین دلیل است که انسانهای فرهیخته نظیر شعرا و بزرگان در زمینه ادبیات و نیز پیشوایان دینی همواره آن را مد نظر قرارداده و بدان توجه نموده اند .

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در پاره ای از احادیث خود به اهمیت درخت و درختکاری اشاره فرموده اند ،که هر کس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه در برابر هرچه از آن میوه بدست آید پاداشی نزد خدا خواهد داشت . و هم چنین امام صادق علیه السلام فرموده اند کشت کنید و درخت بنشانید به خدا قسم آدمیان کاری برتر و پاک تر از این نکرده اند

علی بیگی در ادامه گفت : امروز با صنعتی شدن جوامع بشری درختان از چند جهت نقش مهم تری در زندگی بشر ایفاد می کنند از یک سو ، مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب می شوند و منابع تامین کننده محصولاتی نظیر وسایل چوبی ، مبلمان ، لوازم التحریر ، الوار و هزاران محصول دیگر محسوب می شوند. واز سوی دیگر به منزله ریه های یک بشر تلقی و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه را ایفاد می کنند .

وی به اهمیت ایجاد جنگل های مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ اشاره و افزود درخت و درختکاری راه حل مناسبی برای مبارزه با آلودگی های مواد آلاینده ،گازهای مهلک و خطر ناکی نظیر دی اکسید کربن به شمار می آید.

شایان ذکر است ،در 15 اسفند ماه هر سال ،شهرداران در شهرستان رباط کریم با امر خداپسندانه کاشت 200 هزار اصله درخت در سه نقطه شهری و 15 هزار رایگان برای مردم و همچنین شهر نصیر شهر با کاشت 30هزار اصله درخت و 5 هزار رایگان تحویل مردم و در شهر پرند با کاشت 14 هزار اصله درخت به استقبال از 15 اسفند رفتند تا بدین ترتیب گامی موٍر در آبادی و آبادانی شهرهای شهرستان برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار