مدیر کل بهزیستی استان مرکزی:

طلاق تاثیر بسزایی در بروز بیماری های روحی دارد

خبرگزاری پانا: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طلاق تاثیر بسزایی در بروز بیماری های روحی دارد.

کد مطلب: ۳۲۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهروز رفیعی در همایش خانواده پایدار افزود: طلاق یا هر گونه تغییر در زندگی انسان ها بر جسم و روح آنها تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: افراد پس از طلاق به دلیل دگرگونی ایجاد شده در زندگیشان باید زندگی و نقش خویش را مورد بازنگری قرار دهند و همین امر نیز عاملی برای افزایش استرس در آنها می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی احساس به هدر رفتن زمانی از عمر، احساس گناه، نگرانی بابت سرنوشت فرزندان، ازدواج مجدد و مزاحمت های بعد از طلاق را از جمله دغدغه های طلاق عنوان کرد.

رفیعی اظهار داشت: افراد برای مقابله با نگرانی های بعد از طلاق و برای حفظ سلامت روح، جسم و سلامت اجتماعی خویش باید بتوانند این واقعیت را پذیرفته و از انتقام گیری و خیال پردازی بپرهیزند و در نتیجه با تقویت ایمان مذهبی، باورهای دینی و در صورت نیاز کمک از مشاوران مشکلات این معضل رفع کنند.

وی بیان کرد: حساس سازی مردم و مسئولین نسبت به پدیده اجتماعی طلاق از دیگر اهداف برپایی این همایش بشمار می رود.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: گاها طلاق و نپذیرفتن این واقعیت از سوی افراد منجر به بروز بیماری های روحی و جسمی حادی می شود که هم برای سلامت فرد و هم برای سلامت جامعه مضر است.

رفیعی اضطراب، افسردگی و اختلال شخصیت را از دیگر عوارض طلاق دانست و گفت: گاهی اوقات فرد مطلقه به دلیل بروز استرس بیش از حد به توهم، هذیان و خیال پردازی مبتلا می شود که در صورت مشاهده این عوامل باید از مشاوران، پزشکان و روان شناسان کمک گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار