گازرسانی به نیروگاهها از مرز 47 میلیارد مترمکعب فراتر رفت

خبرگزاری پانا: شرکت ملی گاز ایران، امسال با هدف کاهش مصرف سوختهای مایع در نیروگاهها، گازرسانی به این بخش را افزایش داده و در 339 روز امسال بیش از 47 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل داده است.

کد مطلب: ۳۱۹۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر گفت: تحویل این مقدار گاز به بخش نیروگاهی بی سابقه است و این روند به منظور کاهش مصرف سوختهای مایع و کاهش آلودگی هوا ادامه می یابد.

ناصر ابراهیمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بصورت متوسط روزانه 140 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال 100 میلیون مترمکعب بوده است.

وی یادآور شد: باتوجه به ارزش حرارتی گاز با سوختهای مایع از مصرف همین مقدار فرآورده در نیروگاهها جلوگیری شده که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی داشته است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفت و گو با شانا با بیان این که در 339 روز امسال بیش از 30 میلیارد مترمکعب گاز به صنایع عمده کشور تحویل شده است، تصریح کرد: این مقدار در مدت مشابه پارسال 27 میلیارد مترمکعب بوده است.

به گفته وی، بصورت متوسط تاکنون روزانه 89 میلیون مترمکعب گاز به این بخش تحویل شده است. مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: مصرف بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده کشور با وجود اضافه شدن یک میلیون مشترک شاهد افزایش قابل توجهی نبوده است.

ابراهیمی ادامه داد: در 399 روز پارسال 79,9 میلیارد مترمکعب گاز در این بخش مصرف شده که این مقدار در مدت مشابه امسال به 80.5 میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به فرهنگ سازی مصرف در بین مشترکان گاز گفت: مدیریت مصرف در بین مشترکان باتوجه به بهینه سازی مصرف، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی محقق شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار