پرداخت 85 درصدهزینه طرح های جمعی آبیاری نوین کشاورزی در پایاب چاه ها

خبرگزاری پانا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: 85 درصد هزینه طرح های جمعی آبیاری نوین کشاورزی در پایاب چاه ها به صورت بلاعوض از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود.

کد مطلب: ۳۱۹۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پاناف منوچهر رحمانی افزود: برای حمایت از کشاورزان و استفاده بهینه از آب های موجود برای اجرای هر هکتار طرح آبیاری بارانی 50میلیون ریال و بذای آبیاری قطره ای 65 میلیون ریال و برای سیستم های کم فشار 32 میلیون ریال و تحت فشار 55 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
وی با اشاره به کمبود آب کشاورزی در حوزه شهرستان آذرشهر خاطر نشان کرد: استفاده از این روش ها و هم چنین تغییر الگوی کشت محصولات زراعی از راه کارهای مهم جبران کمی آبی است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر یاد آوری کرد: تاکنون در اراضی کشاورزی این شهرستان حدود 200 هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده که کوچک بودن قطعات زمین های زراعی و باغات یکی از موانع توسعه روش های نوین آبیاری است.
رحمانی اظهارکرد: در شهرستان آذرشهر 300 رشته قنات وجود دارد که بیشتر آب های زراعی و باغات از این قنوات تامین می شود که آب خروجی آنها در اثر خشک سالی و کاهش نزولات آسمانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
وی با تاکید برلایروبی قنوات و احداث کانال و نهرهای بتونی برای آب های کشاورزی واستفاده از تسهیلات بلاعوض برای آبیاری سیستم جدید ابراز کرد: اصلاح بستر قنوات و کانال های آبرو از هدر رفت حدود 50 درصد آب های موجود زراعی و باغی جلوگیری می کند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر محصولات کم آب کشاورزی و جایگزین کردن کاشت درختان پسته و توسعه کشت زعفران را برای وضعیت کمبود آب کشاورزی پیشنهاد کرد و گفت: پایلوت کشت درختان پسته و زعفران نتیجه خوبی داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار