رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد

مهر تایید فائو برپروژه کشاورزی زنان روستایی استان اردبیل

خبرگزاری پانا:رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل از تایید پروژه پیشنهادی کشاورزی زنان روستایی این استان از سوی سازمان خواربار و بار جهانی (فائو) خبر داد.

کد مطلب: ۳۱۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عدیل سروی افزود: این پروژه تحت عنوان 'کشت و فراوری گیاهان دارویی' با برنامه ریزی های مدون این سازمان و حمایت های دفتر مرکزی امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی برای اجرا در سال 94 تایید و از کمک های بلاعوض سازمان FAO بهره مند می شود .

وی گفت: با توجه به تفاهم نامه وزرات جهاد کشاورزی با سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در زمینه حمایت از پروژه های زنان روستایی از محل این طرح 9 هزار دلار برای اجرایی شدن پروژه در اختیار شرکت تعاونی زنان روستایی استان قرار خواهد گرفت .

سروی همچنین با اشاره به قابلیت های استان برای فعالیت در عرصه گیاهان دارویی اظهار امیدواری کرد با اجرای چنین طرح های الگویی شاهد افزایش مشارکت زنان تلاشگر روستایی در فعالیت های تولیدی ، اشتغال فارغ التحصیلان این رشته و ارتقای سطح تولید گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان باشیم .

وی بیان کرد: زمینه سازی برای ایجاد و حمایت از تشکل های مردمی و شرکت های تعاونی و گروه های خرد اعتباری در حوزه زنان روستایی از برنامه ها و راهبردهای امور زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در این استان 10 شرکت تعاونی زنان روستایی با 644 عضو و هشت صندوق اعتبارات خرد روستایی با 264 نفر در زمینه تولید و بسته بندی محصولات مختلف کشاورزی و دامی از جمله گیاهان دارویی ، زعفران ، گل محمدی ، عسل ، حبوبات و فرآورده های لبنی و میوه های خشک و نیز در بخش صنایع دستی مشغول فعالیت هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار