حال هوشنگ ابتهاج خالق «نخستین نغمه ها» رو به بهبود است

خبرگزاری پانا: هوشنگ ابتهاج که چند روزی است به دلیل بیماری ذات الریه در بیماریتانی در شهر کلن آلمان بستری شده و تحت نظر پزشکان قرار گرفته است روندی رو به بهبودی را طی می کند.

کد مطلب: ۳۱۶۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، هوشنگ ابتهاج متخلص به (ه. الف. سایه) چند روزی است که به علت عفونت ریه در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری شده است و خوشبختانه حال وی رو به بهبودی است . و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.

یلدا ابتهاج در در یکی از شبکه‌های مجازی اجتماعی در صفحه شخصی خود متنی را در این خصوص منتشر کرده است:

«... سایه در حال حاضر در بیمارستانی درشهر کلن بستری است و تحت نظر پزشکان متخصص هستند. هفته پیش بعلت ذات الریه بستری شدند و تحت معالجه قرارگرفتند. در حال حاضر جای نگرانی وجود ندارد و بزودی در روزهای هفته آینده به خانه بر می‌گردند .. .»

گفتنی است، هوشنگ ابتهاج ششم اسفندماه 1306 در شهر رشت به دنیا آمد. کتاب‌های «نخستین نغمه‌ها»، «سراب » ، « سیاه‌مشق»، «شبگیر»، «چند برگ از یلدا»، «یادگار خون سرو» و «تاسیان مهر » از آثار این شاعرند. تصحیح او از دیوان حافظ نیز از تصحیح‌های معروف است . ابتهاج در رادیو هم فعالیت داشته و تعدادی از غزل‌ها، تصنیف‌ها و شعرهای او توسط موسیقی‌دانان ایرانی نظیر محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و حسین قوامی اجرا شده‌ است. تصنیف خاطره‌انگیز «تو ای پری کجایی» و تصنیف «سپیده » ( ایران ای سرای امید) از شعرهای سایه است .

جایزه‌ کتاب سال شعر «خبرنگاران» قرار است در نهمین دوره‌ برگزاری خود از یک عمر فعالیت شعری «امیرهوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه)» تجلیل کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار