معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

آنفلونزا تحت کنترل است/آمادگی بیمارستان امام رضا و سینا برای درمان

خبرگزاری پانا:معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت:بیمارستان های امام رضا و سینا برای کنترل و درمان بیماری آنفلوآنزا از آمادگی کامل برخوردار هستند.

کد مطلب: ۳۱۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

سعید شبستری در حاشیه بازدیداز بیمارستان امام رضا در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: به دنبال گزارش هایی مبنی بر شیوع بیماری آنفلونزا در استان، جلسه ای با حضور دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان استان برای بررسی روند کلی این بیماری تشکیل شد.

وی با بیان این که خوشبختانه موضوع خاصی در این خصوص وجود ندارد، گفت: با توجه به این که ایام پیک این بیماری فصل پاییز است و تا امروز هم، فصل زمستان به معنای واقعی در استان ما شروع نشده بود، احتمال می دهیم که با آغاز بارندگی‌ها پیک اصلی کاهش یابد.

شبستری با بیان این که این بیماری، حالت اپیدمی ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست، افزود: تمهیدات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مسوولان بهداشتی در جهت مقابله و پیشگیری و آموزش به عموم مردم، اتخاذ شده است.

وی با اشاره به این که این بیماری ویروسی، از طریق تماس مستقیم انتقال می یابد، خاطرنشان کرد: بیمارستان های امام رضا و سینا برای کنترل و درمان این بیماری از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی با توضیح این که روند درمانی افراد مبتلا به این بیماری به حالت طبیعی و عادی در جریان است، در خصوص احتمال ورود این بیماری از خارج از مرزهای کشور نیز گفت: هیچ گونه دلیلی بر این که بیماری از خارج از کشور وارد شده باشد نیست، با این همه تمهیدات لازم برای کنترل آن در مبادی ورودی کشور انجام می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین آموزش همگانی و رعایت مراقبت های فردی و عمومی را از عوامل اصلی پیشگیری از آنفلونزا عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار