مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان قم خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی و صنایع مرتبط با گردشگری در قم

خبرگزاری پانا مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان قم گفت: طی تفاهمنامه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی مقرر شد که دوره‌های آموزشی صنایع دستی و صنایع مرتبط با گردشگری را در استان ارائه دهیم که این فعالیت‌ها به رونق و استانداردسازی گردشگری در استان کمک خواهد داد.

کد مطلب: ۳۱۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری پانا، احمد عطارنیا به تشریح فعالیت‌های اداره کل فنی حرفه‌ای استان قم در زمینه ارائه آموزش‌های مربوط به صنعت گردشگری پرداخت و اظهار کرد: اداره کل فنی حرفه‌ای در بخش آشپزی، سفره آرایی، تزئینات و دکوراسیون داخلی در قالب آموزشگاه‌های آزاد آموزش‌های مورد نیاز را به علاقمندان ارائه و پس از گذراندن دوره و اخذ آزمون، گواهینامه فنی حرفه‌ای به آنان داده می‌شود.

وی ادامه داد: بخش گردشگری و صنایع وابسته به آن از بخش‌های اقتصادی پر سود و درآمدزا برای کشور است که به تحقق اقتصاد بدون نفت کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان قم با اشاره به فعالیت سه مرکز آموزشی ویژه خواهران و چهار مرکز ویژه برادران در استان قم اظهار کرد: در این مراکز رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری به علاقمندان آموزش داده می‌شود، همچنین در قالب یک مرکز جوار دانشگاهی مستقر در مرکز علمی کاربردی صنایع دستی، آموزش‌های لازم به دانشجویان علاقمند ارائه می‌شود.

عطارنیا افزود: همچنین طی تفاهمنامه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر شده است که دوره‌های آموزشی صنایع دستی و صنایع مرتبط با گردشگری را در استان ارائه دهیم که این فعالیت‌ها کمک شایانی به رونق و استانداردسازی گردشگری در استان خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً آموزش‌های عملی می‌تواند موجب تربیت نیروهای متخصص و کارآزموده شود، خاطرنشان کرد: گردشگری از جمله صنایعی است که می‌تواند در اقتصاد مقاومتی جایگزین درآمدهای نفتی شود و با توجه به ظرفیت خوب استان قم، در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در پویایی و رشد اقتصاد خانواده‌ها موثر خواهد بود .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار