شرایط جدید تاسیس مراکز اسقاط و بازیافت خودرو اعلام شد

خبرگزاری پانا :سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور شرایط جدید تاسیس مراکز اسقاط و بازیافت خودرو را اعلام کرد.

کد مطلب: ۳۱۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت حسین هاشمی ضمن اعلام این خبر گفت: پس از دریافت جواز تأسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تهیه الزامات مورد نیاز، به همراه مجوز محیط زیست متقاضیان تا 24 اسفند ماه مهلت دارند تا درخواست خود را به همراه مستندات لازم به دبیرخانه این ستاد ارائه کنند.

وی با اشاره بر لزوم توزیع جغرافیایی مناسب مراکز اسقاط در هراستان، در خصوص برخی از الزامات مورد نیاز جهت تاسیس مرکز اسقاط افزود: داشتن حداقل 10 هزار متر مربع وسعت و استقرار در شهرکهای صنعتی و همچنین دارا بودن شرایط اخذ پروانه بهره برداری صنعتی( و نه صنفی) شش ماهه از جمله این الزامات است.

هاشمی خاطرنشان کرد : بر اساس تصمیم اتخاذ شده، صدور مجوز فعالیت مراکز اسقاط موقت بوده و به کلیه دارندگان پروانه بهره­ برداری کارخانه بازیافت خودرو از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمدید مجوز فعالیت منوط به رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و اعتبار پروانه مذکور خواهد بود و حتی کلیه مراکز اسقاط موجود نیزا پایان سال جاری مهلت دارند نسبت به اخذ و ارائه پروانه بهره­ برداری بازیافت خودرو اقدام کنند، بدیهی است فعالیت در این زمینه با عدم ارائه مدرک مورد نظر بر خلاف مقررات بوده و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نسبت به جلوگیری از این فعالیت‌ها اقدام خواهد کرد.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به لزوم توسعه و ارتقای مراکز صنعتی اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در کشور گفت: در راستای سیاست‌های کلی دولت جهت استفاده از توان بخش خصوصی، از شهریور ماه سال جاری، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از کلیه علاقمندان به سرمایه‌گذاری و فعالیت در این عرصه، دعوت به عمل آورده است تا با مراجعه به سازمان­ صنعت، معدن و تجارت استان محل فعالیت و ارائه مدارک لازم و رعایت ضوابط تعریف شده، نسبت به دریافت جواز تأسیس کارخانه بازیافت خودرو اقدام کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بدیهی است در صورت عدم ارائه مدرک خواسته شده و ثبت آن در دبیرخانه ستاد تا زمان اعلامی، مسئولیتی بر عهده ستاد نخواهد بود، بنابراین از کلیه کسانی که در گذشته نسبت به ارائه مدارک اقدام کرده اند درخواست می شود از ثبت آن در دبیرخانه اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار