رونمایی از گزیده ۴۰ سال پوستر های سینمایی؛

ابراهیم حقیقی: پوستر فیلم های جشنواره، امسال بهتر از سال قبل است

خبرگزاری پانا: طراح و گرافیست پیشکسوت گفت: طراحی پوستر سی و سومین جشنواره فیلم فجر نسبت به سال های قبل بهتر است.

کد مطلب: ۳۱۴۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاهی از ۴۰ سال پوسترهای سینمایی ابراهیم حقیقی که شامل پوسترهای ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر و پوستر های فیلم های سینمایی ایران است در گالری برج میلاد برپا شده است.
بنا بر این گزارش، در این نمایشگاه ۸۰ پوستر با قطع ۱۰۰ در ۷۰ به نمایش گذاشته شده وفروش هم خواهد داشت. دوشنبه ۲۰ بهمن نخستین روز از برگزاری این نمایشگاه بود.
ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست ایرانی درباره روند طراحی پوستر سینمایی در ایران گفت: پوستر سینما مانند سینما فراز و فرود دارد، هرگاه فیلم خوبی ساخته شود که کارگردانی خوب در کنار آن باشد، قطعا دارای پوستر خوبی می شود.
وی افزود: پوستر فیلم های جشنواره که امسال در سالن برج میلاد دیدم قطعا از پوستر های سال های قبل بهتر هستند. این یعنی کارگردان و تهیه کننده ما به این فکر افتاده اند که پوستر مهم است. در دو، سه سال گذشته اهمیت کمتری برای پوستر قائل شدند و به قول معروف پوسترها، به پوسترهای «یک کله» و «دو کله» که فقط تصویر چهره درشت ستاره های سینما در آن درج شده بود تبدیل شدند، این ها پوسترهای متفکرانه ای نبودند اما امسال بهتر شد.
طراح سیمرغ جشنواره فیلم فجر درپاسخ به دلایل کپی کاری برخی پوسترهای سینمای ایران از نمونه های خارجی گفت: دلیل این عمر بی بضاعت بودن فکری طراح، و بی بضاعت بودن پخش کننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار