عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با پانا:

مجبور شویم تحقیق و تفحص از بورسیه ها را کلید می زنیم

خبرگزاری پانا: هروی با بیان این که منتظریم ببینیم وضعیت بورسیه ها به کجا می رسد، عنوان کرد: اگر بخواهد صورت مساله پاک شود، با تحقیق و تفحص آن را دنبال خواهیم کرد.

کد مطلب: ۳۱۳۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

جواد هروی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص پرونده بورسیه ها و روند پیگیری آن به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: من هم مثل بسیاری از شما بی اطلاع هستم. وزارت علوم آن چنان آرام و باطمانینه در این زمینه عمل می کند که ظاهرا هیچ دغدغه ای ندارد و نگرانی مردم به این وزارتخانه منتقل نشده است.

وی ادامه داد: وزارت علوم اطلاع رسانی درستی را به رغم درخواست مکرر کمیته آموزش عالی مجلس برای برگزاری جلساتی در این خصوص و تبادل اطلاعات انجام نداده و متاسفانه شخص آقای وزیر ظاهرا تمایلی به این قضیه نشان نمی دهند و از گوشه و کنار هم اخباری می رسد که برای ما متقن نیست.

هروی با تاکید بر این که ما اجازه نمی دهیم داستان بورسیه ها مسکوت بماند، تصریح کرد: ما هم منتظریم این مساله به جایی برسد تا بتوانیم ملاحظات خود را لحاظ کنیم. من به شخصه اعلام کرده ام که منتظر هستم تا ببینم وضعیت بورسیه ها به کجا می رسد. چنانچه قرار باشد مسامحه ای صورت گیرد و یا چشم پوشی به این قضیه وارد شود، طبیعتا آن را پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد پرونده به آنجا برسد.

هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار بر آن باشد که این اغماض از حد فراتر رود به نحوی که - با توجه به آن که اساس بورسیه ها بر مبنای آزمون بوده - طرح سوال از «بدون آزمون وارد شدن این بورسیه ها» مخدوش و صورت مساله پاک شود، فکر می کنم عده ای از نمایندگان مجبورند به مساله ورود پیدا کنند و این مساله را حتی با تحقیق و تفحص پیگیری می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار