یوز پلنگ ایرانی به نمایشگاه صنایع دستی آمد

خبرگزاری پانا: یکی از جذاب ترین آثار هنری صنعتگران که در هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی وهنرهای سنتی فارس چشم بازدیدکنندگان را خیره کرده است یوزپلنگ ایرانی می باشد .

کد مطلب: ۳۱۳۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، این اثر هنری توسط برادران حسین آبادی ( حسن ) و ( عباس ملقب به سیاوش زرین چکش ) از هنرمندان صنایع دستی فارس ساخته شده است .
برادران حسین آبادی در خصوص اثری که خلق کرده اند می گویند : هدف ما از ساخت یوزپلنگ ایرانی حمایت از این گونه ارزشمند ودر حال انقراض بوده تا پیام حفاظت از محیط زیست وبه ویژه این گونه حیات وحش کم نظیر را جاودانه کنیم .
این اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی از معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کشور شده و همچنین به ثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.
برای ساخت آن از ورق آهن 2 میلی متری استفاده شده که 320 قطعه را شامل می شوداز 1*1 سانتی تا 35*20 سانتی که همه آنهابا چکش خم خورده است .در این اثر چهار نوع فلز بکار رفته است ،بدنه آهن ، چشم ها مسی ، بینی و خال ها برنز و مردمک چشم ها از سرب ساخته شده است .این اثربا نمونه واقعی آن از نظر قد ،وزن وشکل مطابقت دارد و دارای 1060 عدد خال ، 39 کیلوگرم وزن، اندازه نوک بینی تا قاعده دم 130 سانتی متر ، بلندی دم 80 سانتی مترو بلندی قد 85 سانتی مترمی باشد که ساخت آن بیش از یک ونیم سال کار مداوم به طول انجامیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار