آشنایی دانش آموزان با غذای محلی و سالم از اهداف جشنواره غذا است

خبرگزاری پانا: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر گفت:آشنایی دانش آموزان با غذای محلی و سالم، ترویج فرهنگ صحیح تغذیه از اهداف جشنواره غذا است.

کد مطلب: ۳۱۲۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، احمد کرموند در جشنواره غذاهای بومی و محلی در شهرستان پلدختر،افزود:به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر جشنواره دانش آموزی غذاهای بومی و محلی با ارایه بیش از 20نوع غذا و با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در دبستان دخترانه شهید زینی وند شهر پلدختر برگزار شد.
وی اضافه كرد:شعار این جشنواره استفاده کم تر از روغن و نمک در مواد غذایی و ایجاد رقابت میان دانش دانش آموزان است.
كرموند هدف از برگزاری این جشنواره را ، اهمیت شیوه های صحیح پخت، معرفی غذاهای سنتی و محلی، آشنایی با انواع غذاهای محلی، و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای پرانرژی، سالم و سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و مضر، آگاهی دادن به مردم در خصوص روش های تغذیه سالم و ایجاد نشاط در بین دختران را از دیگر اهداف جشنواره عنوان کرد.
وی با بیان این که نباید رژیم غذایی مناسب را به معنای حذف کامل روغن و یا نمک از سفره خود بدانیم افزود: تغییر در باور عموم مردم در مصرف مواد غذایی، رسیدن به یک منطق تغذیه مناسب با رعایت اصول تنوع در آن و نزدیک شدن به ارزش های غذایی را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.
وی با بیان این که خانواده ها باید به مصرف غذاهای سالم و سنتی روی آورند و فست فودها و غذاهای صنعتی را از رژیم غذایی خود حذف نمایند گفت: خانواده ها باید از پختن غذاهای تکراری در خانه پرهیز و از روغن و نمک کمتری نیز در غذاها استفاده کنند تا فرزندان آن ها در آینده دچار بیماری نشوند.
در ادامه این رقابت و پس از انجام داوری غذاهای این جشنواره، از پنج نفر از برگزیدگان دبستان شهید زینی وند شهرپلدختر با اهدای جوایزی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار