با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد؛

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم كوتاه و عكس دانش آموزی مدارس پارس آباد

خبرگزاری پانا: اختتامیه تخستین جشنواره فیلم كوتاه و عكس دانش آموزی مدارس فرزانگان آموزش و پرورش پارس آباد با حضور مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در نگارخانه سینما انقلاب پارس آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۳۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اختتامیه تخستین جشنواره فیلم كوتاه و عكس دانش آموزی مدارس فرزانگان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد با حضور مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نگارخانه سینما انقلاب پارس آباد برگزار شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در این مراسم با بیان این كه بدون هنر، زندگی بی روح و كسل كننده است، گفت: با استفاده از ابزار هنر می توان بسیاری از مشكلات و نارسایی های جامعه را برطرف كرد.

منصور شرفی به ضرورت برگزاری جشنواره فیلم كوتاه در زمینه های دفاع مقدس و عفاف و حجاب تاكید كرد و با اعلام این كه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هر افكار و اندیشه ای كه در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست، افزود: برپایی جشنواره فیلم در این حوزه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف بسیار اثربخش است.

وی از برگزاری اولین جشنواره ملی قرآنی تحت عنوان ترنم وحی به زبان شعر آذری در نیمه اول بهمن ماه امسال در اردبیل خبر داد و با بیان این كه این جشنواره در دو بخش اصلی انسان از منظر قرآن و بخش ویژه قرآن كتاب بیداری اسلامی برگزار می شود، خواستار مشاركت و حضور فعال شعرای آذری گوی در این جشنواره شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با قدردانی از دست اندركاران برگزاری جشنواره فیلم كوتاه و عكس دانش آموزی بیان داشت: این جشنواره از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و ما وظیفه داریم از چنین برنامه های مهم هنری و فرهنگی حمایت كنیم .

شرفی از دانش آموزان منطقه خواست برای ارتقای سطح دانش و آگاهی های هنری خود با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

سپس مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد با بیان این كه، هنرمندان مسئولیت و وظیفه ی سنگینی در قبال جامعه دارند، گفت: زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج آداب و رسم دینی و قرآنی و پسندیده است.

علی حبیب پور به هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام اشاره و بیان كرد: هم اكنون هزاران سایت و ماهواره با پخش برنامه های ضد دینی و اسلامی درصدد گمراه كردن جوانان ایران اسلامی هستند كه باید اولیاء با حساسیت بیشتری مراقب فرزندان خود باشند.

بر اساس آرای هیات داوران این جشنواره هنری، در بخش عكس ˈنسترن فتحیˈ به خاطر خلاقیت در نگاه و موضوع رتبه اول را كسب كرد و دریا زیادزاده به خاطر انتخاب موضوع متفاوت و سحر پورمحرمی به لحاظ نگاه صمیمانه به موضوع به ترتیب در مكان های دوم و سوم ایستادند.

در بخش فیلم كوتاه، فیلم زخم به كارگردانی زیبا نوحی مقام اول را از آن خود كرد و فیلم نگاه كم سو به كارگردانی نسترن فتحی رتبه دوم را به دست آورد و در بخش فیلم كوتاه از بازیگران نونهال به نام های علیرضا فتحی، علی فتحی و مهدی نوحی و در بخش عكس از ساناز رحیم زاده به خاطر نگاه خوب به موضوع و لاله آگاه به لحاظ ثبت لحظه در عكس، قدردانی شد.

اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه فرزانگان و پخش گوشه هایی از فیلم های كوتاه برگزیده از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است این مراسم برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار