اندازه گیری آلاینده های خروجی از اگزوز ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه

خبرگزاری پانا:سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه از طرح سنجش آلاینده های خروجی از اگزوز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۳۱۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مختار خانی با بیان مطلب فوق افزود: درراستای اجرای مصوبات کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان و با توجه به اهمیتی که خروجی اگزوز اتومبیل ها خصوصاً اتوبوسهای مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی در سلامتی و پاکسازی هوای شهر ارومیه دارد این اداره با همکاری و هماهنگی معاونت نظارت و پایش اداره کل، معاونت پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان اتوبوس رانی شهرداری ارومیه از خروجی اتوبوسهای شهری سنجش بعمل آمد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد خودورهای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس­ها فرسوده بوده و باید جایگزین شود، خاطرنشان کرد: فضای سبز و باغات مرکز شهر و پیرامون شهر اورمیه نیز به دلیل عدم رسیدگی و توسعه شهرسازی از بین رفته و اگر باغات پیرامون شهر اورمیه از بین برود فضای سبز موجود شهر جوابگوی کنترل آلودگی هوا نخواهد بود.

خانی با بیان اینکه در رابطه با کاهش آلودگی هوا یکی از مهمترین اقدامات توسعه مراکز معاینه فنی بوده و بایستی محدودیت های جدی برای جلوگیری از تردد خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند اعمال گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار