مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

منطقه آزاد اردبیل امکان حضور اتباع آذری را بدون ویزا فراهم می‌آورد

خبرگزاری پانا:مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل گفت: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و اقتصادی استان اردبیل اتباع آذری بدون ویزا در این منطقه حاضر شده و می‌توانند سرمایه‌گذاری واقعی را در حوزه‌های مختلف انجام دهند.

کد مطلب: ۳۱۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ارژنگ عزیزی در نشست بررسی برجستگی‌های منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل اظهار داشت: با تصویب شورای عالی مناطق آزاد، ایجاد این منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مستقل می‌تواند زمینه و بستری را فراهم کند تا استان اردبیل که به عنوان یک استان عقب‌ مانده از مسیر توسعه به شمار می‌رود، با شتاب بیشتر در این مسیر گام بردارد.

وی تصریح کرد: قرار است دولت لایحه ایجاد این منطقه مستقل را برای استان اردبیل به مجلس شورای اسلامی بفرستد که نمایندگان مجلس باید با تلاش، جدیت و رایزنی‌های مختلف بیشتر و بهتر زمینه این حرکت تحول‌آفرین را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل گفت:‌ در کنار توسعه و رونق تجاری و فعالیت‌های اقتصادی جذب سرمایه‌گذاری‌ها به شکل داخلی و خارجی در این مجموعه اتفاق می‌افتد و تلاش و کوشش بر این است تا یک فرصت استثنایی در بهره‌مندی از مزایای این منطقه به وجود آید.

عزیزی معافیت‌های مالیاتی را برای سرمایه‌گذاران در داخل منطقه آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی بیان کرد و افزود: همه فعالان اقتصادی و صنعتگران،‌ کسبه و کارکنان به راحتی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اتباع آذری بدون ویزا به قصد سرمایه‌گذاری می‌توانند در این منطقه حضور پیدا کرده و در وارد کردن مواد اولیه و ماشین‌آلات نیازی به دادن حق و حقوق گمرکی نیست.

عزیزی اضافه کرد: باید مجموعه دستگاه‌های دولتی نیز در این حرکت دست از دیوان‌سالاری برداشته و امکان حرکت‌های رو به جلو همراه با سرعت‌بخشی و حمایت از فعالان این عرصه را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به عنوان مالک فرآیند باید در صدور مجوزها و به ثمر نشستن طرح‌ها تا مرحله بهره‌برداری موضوع را پیگیری و هماهنگی بیشتر را با سرمایه‌گذاران فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار