طرح هر دانش آموز ،یک درخت بلوط در آموزش و پرورش لرستان اجرا می شود

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: طرح هر دانش آموز ،یک درخت بلوط در آموزش و پرورش لرستان اجرا می شود .

کد مطلب: ۳۰۶۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، فرید بهرامی در همایش روز هوای پاک گفت: محیط زیست و احیای جنگل های زاگرس یکی از مباحثی است که آموزش و پرورش با جدیت روی آن متمرکز شده و به همین منظور طرح هر دانش آموز ،یک درخت بلوط با همکاری سازمان محیط زیست و آموزش و پرورش در مراتع لرستان اجرا می شود.
وی افزود: حفاظت از میراث طبیعی برای تعادل بخشیدن به حیات انسانها و دستیابی به توسعه پایدار و سازمان‏یافته، که روند تکامل تمدن بشری را در پی خواهد داشت، از چنان اهمیتی برخوردار است که یک بسیج عمومی و مردمی را می‏طلبد که در این راستاآموزش و پرورش با انعقاد تفاهم نامه با سازمان های ذیربط به توسعه و ترویج فرهنگ احترام به محیط زیست و حفظ و نگه داشت آن مبادرت می کند.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید محیطهای طبیعی و فرهنگی را به عنوان نهاد همبستگی معنوی در اجتماعات محلی خود تلقی کنند و بپذیرند که با انهدام و تخریب محیط طبیعی زندگی بشر به خطر می‏افتد.
بهرامی ادامه داد: امروزه در تمامی کشورها اهمیت حفاظت از محیط زیست که میراث طبیعی و فرهنگی در آن جای گرفته بر همگان روشن است.
وی تصریح کرد : آموزش و پرورش با قطب بندی مناطق و شهرستانها کارگاههای آموزشی مختلفی را برگزار کرده و تلاش می کند تا اهمیت این موضوع را برای دانش آموزان و خانواده ها تبیین کند .
بهرامی در پایان اعلام آمادگی کرد تا با همکاری محیط زیست طرح همیار محیط زیست توسط معلمان مناطق عشایری اجراء شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار