مسئول روابط عمومی گروه رستاگ در گفتگو با پانا:

آلبوم جدید رستاک اواسط سال آینده به بازار موسیقی می آید

خبرگزاری پانا: مسئول روابط عمومی گروه موسیقی رستاک، در گفتگو با پانا گفت: آلبوم جدید گروه رستاک در سال 94 عرضه می شود و دوست داران رستاک منتظر انتشار آلبوم جدید باشند.

کد مطلب: ۳۰۵۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

سپهر سعادتی، مسئول روابط عمومی و نوازنده کنترباس گروه موسیقی رستاک، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: به طور معمول فاصله زمانی بین عرضۀ آلبوم ها دو تا سه سال به طول می انجامد و رستاک در تلاش است که به یاری خداوند، در سال 94 آلبوم جدید خود را به دوستداران و هوادارانش پیشکش کند.

وی، پیرامون محتوای آلبوم جدید، اظهار داشت: در دنبالۀ آلبوم های قبل، تمامی آهنگ ها و ملودی های آلبوم جدید، قطعات مختلفی از اقوام ایرانی، با ملودی ها و تنظیم های جدید است.

مسئول روابط عمومی گروه رستاک، با اشاره به این که اعضای گروه رستاک، از قومیت ها مختلف کشور مانند مازندرانی، کرد، ترک و جنوبی هستند، افزود: تنوع قومیّتی افراد حاضر در گروه، باعث ارتباط بهتر افراد گروه با موسیقی های محلی شده است.

رستاک خود را وفادار آواهای محلی می داند

سپهر سعادتی، ضمن تأکید بر تلاش رستاک، در حفظ محتوای آثار در عین ارائۀ تصویری جدید از ساختار و چینش موسیقیایی اثر، اصول رعایت لهجه، نوا و آواز اقوام را از بنیان ها و نهادهای ساختاری مورد توجّه این گروه برشمرده و خاطر نشان کرد: رستاک خود را وفادار آواهای محلی می داند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند چهره ای عینی، در قالب چینشی جدید از آثار موسیقیایی قومی را اجرا کند.

نوازندۀ ساز کنترباس گروه رستاک ادامه داد: رستاک با تعهد و وفادار بودن به کلام و ملودی، روایت خویش را از ملودی اجرا می کند.

تنظیم آثار قومی در رستاک روندی زمان بر و دقیق است

مسئول روابط عمومی گروه رستاک، اجراهای کنسرت در داخل کشور و خارج از کشور و به تبع آن انجام مسافرت های طولانی مانند گروه های موسیقی دیگر، را فعّالیّت عمدۀ رستاک برشمرده و خاطر نشان کرد: گروه رستاک، بنابر نیازهای تحقیقاتی، به جهت بررسی ریشه های تاریخی و فرهنگی یک اثر، گاه مسافرت هایی را به استان ها و شهر های مختلف دارد و از نزدیک با اساتید موسیقی اقوام آشنا شده و راهنمایی های لازم را از آنها می گیرند.

وی در همین راستا اشاره کرد: روند ساخت و تنظیم آثار قومی در رستاک روندی زمان بر و دقیق است و ممکن است زمانی که برای ساخت و تمرین هر قطعه گذاشته می شود، زمانی طولانی باشد تا اثر به شکل نهایی نزدیک تر بشود و به همین دلیل فواصل تمرین ممکن است چندین ماه تا یک سال طول بیانجامد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار