اهدای تابلوی نقاشی توسط هنرمند پیشکسوت به باغ موزه دفاع مقدس همدان

خبرگزاری پانا: استاد ˝خسرو رکن شریفی˝ با حضور در باغ موزه دفاع مقدس همدان تابلوی نقاشی با عنوان «معادله ی مرگ شهید هرگز تعریف شدنی نیست» را به این موزه اهداء کرد.

کد مطلب: ۳۰۳۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، وی اظهار داشت: هنر مانند دریای خروشانی است که قطره ای از آن دریای خروشان به ما خورده است و هنرمند باید بداند احساسی را که پروردگار متعال در نهاد او به ودیعه گذارده بدون شک یک موهبت الهی است.

استاد "حسرو رکن شریفی" با بیان اینکه هر هنری که در وجود و احساس هنرمند است همه و همه متعلق به خداوند است چناچه اگر او نخواهد هنرمند هرگز قادر به حرکت قلم روی بوم نقاشی نخواهد بود و اوست که فرمان می دهد که چه اثری را با چه شیوه ای خلق کنیم.

رکن شریفی هم چنین با اشاره به اینکه از خدا خواستم تا توفیق دهد بتوانم سهم کوچکی را از خود برای شهدا به جای بگذارم تصریح کرد: به خواست خدا توانستم در سال 1377 نقاشی «معادله ی مرگ شهید هرگز تعریف شدنی نیست» را قلم بزنم.

وی یادآور شد: من اصالتا همدانی هستم و در سال 1325 در محله ی جولان به دنیا آمدم اما از سن 20 سالگی و پس از پایان دوره ی سربازی در تهران ساکن شدم و الان نیز ساکن کرج هستم.

این هنرمند همدانی با اشاره به طرح و نقشه تابلوی «معادله ی مرگ شهید هرگز تعریف شدنی نیست» اضافه کرد: در این نقاشی سعی شده ارتباط روحی یک شهید با قرآن کریم خلق شود و به اعتقاد خودم توانستم چیزی را که مد نظرم بود به تصویر بکشم و بدون شک این نقاشی یکی از بهترین آثار من در طول عمر هنری ام به شمار می رود.

وی در پاسخ به این سوال که چند سال است کار نقاشی روی بوم را انجام می دهید و تا کنون چند اثر را خلق کرده اید گفت: 40 سال است حرفه و هنر نقاشی روی بوم را انتخاب کرده ام و تعداد آثارم قابل شمارش نیست.

استاد "خسرو رکن شریفی" یکی از عوامل موفقیت خود را حمایت های همسرش دانست و افزود: به نظر من هنرمند چون از روحیه ای حساس و شکننده برخوردار است زندگی کردن با او باید هنرمندانه باشد و همسر یک هنرمند باید با عشق و محبت خاصی کانون گرم توام با آرامش را ایجاد کند تا خلاقیت به مرحله ی ظهور برسد و همسر من نیز از این قاعده مستثنی نبوده و لازم می دانم از زحمات چهل ساله همسرم کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

این هنرمند پیشکسوت در ادامه هم چنین با اشاره به انگیزه ی خود نسبت به اهدای این اثر به باغ موزه دفاع مقدس همدان بیان داشت: اگر امروز آرامش در کشورمان برقرار است و کسی جرأت تجاوز به این حریم امن را ندارد و اگر شرف و ناموس امت بزرگ ایران در امان است همه و همه مدیون از خودگذشتگی و مجاهدت شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس بوده و بدون هیچ توقعی و فقط برای رضای خدا از جان و مال خود گذشتند.

وی ادامه داد: از این رو من به عنوان یک فرد کوچک در جامعه هنری در قبال آن همه فضائل انسانی و ایمانی اولا سر تعظیم و تکریم فرود آورده و ثانیا بر خود وظیفه دانستم که این بزرگواری شهدای والامقام را هرچند اثری کوچک بر جای بگذارم تا شاید ذره ای از دین خود را نسبت به شهدای گرانقدر ایفا کرده باشم و دلیل اهدای این تابلو نیز به باغ موزه دفاع مقدس همدان این است که من و اجدادم زاده شهر کهن و باستانی همدان هستیم.

رکن شریفی در پایان گفت: تا قبل از این که از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کنم تصور نمی کردم که چنین جایگاه رفیعی با انگیزه بزرگداشت شهدای گرانقدر دفاع مقدس در همدان ایجاد شده باشد اما طی دوبار بازدید که از باغ موزه داشتم به اهمیت وجود چنین مجموعه ای در همدان پی بردم.

سرهنگ پاسدار خلیل الهی تبار، مدیر باغ موزه دفاع مقدس استان همدان نیز ضمن تقدیر از حرکت ارزشمند فرهنگی و ماندگار ایشان، نگاه این هنرمند پیشکسوت را نسبت به مقام شهیدان فراتر از اهداء تابلو به باغ موزه دفاع مقدس همدان دانست و افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این حرکت برجسته در زنده نگاه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست و بدون شک در پیشگاه خداوند مأجور خواهد بود.

در ادامه به رسم تقدیر کتاب فاخر و ماندگار «حماسه الوند»، کارنامه تصویری استان همدان در دفاع مقدس توسط مدیر باغ موزه دفاع مقدس به این هنرمند نقاش اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار