«شیر ایرانی» با صدای پرویز پرستویی روی آنتن شبکه مستند

خبرگزاری پانا: فیلم مستند «شیر ایرانی» ساخته مانی میر صادقی سه شنبه ، 23 دی ماه ، ساعت 23 و در قالب برنامه « فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شود.

کد مطلب: ۳۰۳۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این مستند که از مجموعه مستند « حیات وحش ایران » که موفق به دریافت «جایزه‌ی پاندا» از جشنواره‌ جهانی حیات‌وحش و محیط‌زیست انگلستان شده است ، آماده پخش شده ، به بررسی زندگی «شیر ایرانی» در گذشته و حال می پردازد و پرویز پرستویی نیز به عنوان گوینده در این مستند حضور دارد . این مستند قدم خوبی برای شناخت حیات وحش ایران است که همه پلان های آن انتخاب میرصادقی از یک روز ایران است. تنوع جانوری مستند « حیات وحش ایران »، نوع تصویربرداری و گفتار متن جذاب این مجموعه که با صدای پرویز پرستویی روایت می شود از جمله ویژگی های این مجموعه است و محل تصویربرداری آن از شمال تا جنوب، از ارسباران تا چابهار و از طبس تا پارک گلستان گسترده است.
همچنین گونه‌ای خاص و شاخص جانوری ایران نظیر پرندگان، ماهیان و خزندگان در این مجموعه به تصویر کشیده شده و بر حیوان‌های در حال انقراض و چند گونه از حیواناتی که منقرض شده اند نیز متمرکز شده است. اعضای گروه سازنده این مجموعه به عنوان مثال برای دیدن شیر ایرانی که صد و بیست سال پیش منقرض شده به هند و برای ببر هم به پارک ملی بوپال رفتند ودر قسمت هایی نیز به یک سری گونه های در حال نابودی نظیر یوزپلنگ و درنای سیبری پرداخته شده و مای های آب شیرین، پرندگان مهاجر و گورخر ایرانی از دیگر قسمت های مستند « حیات وحش ایران » است.
ساخت «حیات وحش ایران» سه سال طول کشیده و تنوع جانوری مستند، نوع تصویربرداری و بویژه گفتار متن با صدای «پرویز پرستویی» از ویژگی‌های این مجموعه است
مانی میر صادقی پیش از این مستندهایی نظیر «نگین تتیس»، «دریای تیس» و «جان مرجان» را ساخته است و از جشنواره‌ای نظیر فیلم کوتاه سونی و حیات وحش مونتا برنده جوایزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار