مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

شورای راهبری توسعه مدیریت در وزارت آموزش و پرورش تشکیل می شود

خبرگزاری پانا: مشاور معاون وزیر در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی گفت: به منظور طراحی ساز و کارهای مناسب برای اجرایی نمودن سیاست های کلی نظام اداری و عملیاتی نمودن 8 برنامه اصلاح نظام اداری کشور شورای راهبری توسعه مدیریت تشکیل می شود.

کد مطلب: ۳۰۲۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حسین روحی در پنجمین جلسه هم اندیشی معاونان استان ها در محل باشگاه فرهنگیان از ابلاغ تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این شورا با اختیارات بیشتر جایگزین شورای تحول اداری شده است.

وی افزود: ادارات کل آموزش و پرورش استان ها با تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت استان باید نسبت به عملیاتی کردن 8 برنامه اصلاح نظام اداری اقدام نمایند.

روحی کارگروه ها و کمیته های زیر مجموعه شورای توسعه مدیریت را شامل 7 کمیته خواند که پس از تصویب در شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت برای اجرا به استان ها ابلاغ خواهد شد.

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در خصوص فعالیت کارگروه تفویض اختیار اظهار داشت: این کارگروه پس از بررسی پیشنهاد حوزه های مختلف ستادی و نظرسنجی از استان ها 62 مورد را احصا و پس از تصویب در شورای راهبری توسعه مدیریت به استان ها ابلاغ خواهد کرد.

گفتنی است: این کارگروه تاکنون 150 پیشنهاد دریافت شده را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

روحی همچنین به تشکیل کارگروه "کاهش تصدی گری دولت" با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اشاره و تصریح کرد: این کارگروه در حوزه های امور اداری، امتحانات و سنجش، کارشناسی مشارکت ها و مدارس غیردولتی با جمع بندی موضوعات در 10 بند پیگیر واگذاری امور به کانون پیشخوان دولت و بخش غیر دولتی است.

وی ادامه داد: موارد پس از هماهنگی با اداره کل شهر تهران و با ایجاد زیر ساخت های آن به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است: نتایج حاصل از اجرای آزمایشی به همراه پیشنهادهای کارگروه کاهش تصدی گری دولت در شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش طرح و پس از تصویب به کلیه استان ها ابلاغ خواهد شد.

روحی در پایان از بررسی 12 موضوع و طرح پیشنهاد درآمدزایی آموزش و پرورش در یکی از کمیسیون های این گردهمایی سخن گفت و افزود: پس از اصلاحات مورد نیاز قبل از اجرا و عملیاتی نمودن هریک از موضوعات در سطح کشور، ابتدا به طور آزمایشی در یک یا چند استان اقدام و سپس فعالیت لازم برای اجرایی شدن امور در استان ها صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار